Gå til innhold

Ny stasjonær PC (prisklasse: 8000-11000)


Anbefalte innlegg

Kjøper du forresten brukt skjermkort bør du høre med selger om du kan få med den originale kjøpskvitteringen. Det trenger ikke være noen dealbreaker om du ikke får den, men garanti er kjekt å ha.

Takk for tipset!

Endret av PedroFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benq XL2411Z er en god skjerm i noenlunde tilsvarende klasse, men ligger i skrivende stund oppunder 2800 kr. Har dog sett den på tilbud gjentatte ganger ned mot ca 2000-2200 kr. Spørs hvor brått du trenger den. Siden du har sittet på laptop frem til nå antar jeg det er rimelig kritisk å få skaffet en skjerm litt raskt?
Lenke til kommentar

AOC skjermen er vel den beste "gaming" skjermen under 2500,-, spesielt hvis du har AMD skjermkort. Samme skjerm, men med G-Sync for Nvidia kort, koster nesten 4000,-. 

 

Her er en side med oppsett for skjermen, de ser ut til å ha testet den grundig.

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pf/

 

Hvis du heller foretrekker en skjerm som er rettet mot Windows bruk, se på tv-serier/filmer, redigere bilder/video o.s.v, så er en skjerm med IPS panel å foretrekke. Du kan selvsagt spille på den også, men TN skjermer har raskere responstid for FPS spill o.l

 

En skjerm jeg kan anbefale for under 2500,- med IPS, er Dell U2417H, som koster fra 2.199,-

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3587505

Lenke til kommentar

Benq XL2411Z er en god skjerm i noenlunde tilsvarende klasse, men ligger i skrivende stund oppunder 2800 kr. Har dog sett den på tilbud gjentatte ganger ned mot ca 2000-2200 kr. Spørs hvor brått du trenger den. Siden du har sittet på laptop frem til nå antar jeg det er rimelig kritisk å få skaffet en skjerm litt raskt?

Nå har dessverre saken tatt en litt annen vending - så mulig det ikke haster slik. Det R9 290 kortet jeg trodde jeg hadde kjøpt til 1250 i går (som du linket til på finn.no), fikk jeg plutselig beskjed om i kveld var solgt til en annen (1500). Selv om det i annonsen stod 1200 hbo (ikke noe mer), hadde han akseptert budet mitt, og vi hadde til og med funnet ut (etter mange meldinger) hvor vi skulle møtes. Jeg sa handelen var juridisk bindene, da han prøvde å leke smart ved å skrive "nå mistet jeg visst akkurat kortet i bakken, vil du fortsatt kjøpe det?".

 

Så nå må jeg nok først prøve å finne et nytt skjermkort før jeg trenger å bekymre meg for skjerm dessverre.. :nei:

Endret av PedroFC
Lenke til kommentar

VS650 har to stk PCIe 6+8 pins. Jeg ser dog at Komplett anbefaler 750W til flere R9 290-modeller de har ført tidligere (spesielt OC-varianter and the like). GTX 970 på sin side "krever" kun 500W, og GTX 980 ikke så mye mer. Jeg tenkte 650W skulle være plenty til ett enkelt kort, men det er tydeligvis ganske avhengig av modellen.

 

Hovedkort begrenser ikke ettersom PCIe er frem- og bakoverkompatibelt. Enkelte jallakabinetter kan begrense litt på lengde etc. - spesielt når harddiskbrønnen er lagt opp slik at disker pluss tilkoblinger kan komme i veien for et langt skjermkort. Jeg har ikke prøvd Carbide 200R, men jeg ser ikke for meg at det skal være noe problem i et slikt kabinett. Skjønt, enkelte varianter av R9 290 - og da kanskje spesielt Gigabyte sine - kan være fryktelig lange, så det kan være en tanke å sjekke det nøyaktig på forhånd.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ser VS serien ikke har det beste ryktet på ulike tråder når det diskuteres 290x. Hvilken PSU kan jeg evt. bytte denne med i komplett-pcen du foreslo? Jeg ser lengden på skjermkortet er 288mm, men det er kanskje vanskelig å vite om det valgte kabinettet er stort nok?

Endret av PedroFC
Lenke til kommentar

Carbide 200R støtter grafikkort opptil 300 mm, eller 430 mm hvis du tar ut harddiskbrønnen.

 

Hadde jeg fått velge fritt hadde jeg valgt en EVGA G2 strømforsyning på 750 eller 850W, men du har rimelig begrenset med valg for den modellen hos Komplett. De eneste som er vesentlig bedre enn de andre er Corsair RM650 og AX760, men førstnevnte blir for pinglete (kanskje) og sistnevnte blir fryktelig dyr. Da kan du vel så gjerne går for f.eks. CX750M.

Lenke til kommentar

Carbide 200R støtter grafikkort opptil 300 mm, eller 430 mm hvis du tar ut harddiskbrønnen.

 

Hadde jeg fått velge fritt hadde jeg valgt en EVGA G2 strømforsyning på 750 eller 850W, men du har rimelig begrenset med valg for den modellen hos Komplett. De eneste som er vesentlig bedre enn de andre er Corsair RM650 og AX760, men førstnevnte blir for pinglete (kanskje) og sistnevnte blir fryktelig dyr. Da kan du vel så gjerne går for f.eks. CX750M.

Kortet er 288mm og komplett har bekreftet på chat at VS650 skal fungere greit med R9 290x, så jeg tror jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...