Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"filen er åpen i COM Surrogate" feilmelding når jeg prøver og redigere bilder.


Anbefalte innlegg

Det første jeg bør nevne her er at dette problemet finnes på begge maskinene mine. . (Selvbygd stasjonær og  Surface Pro 4 bærbar)

Det bær og nevnes at maskinene deler en god del forskjellig gjennom en Onedrive konto (innstillinger, bilder, filer mm)
 

  • Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem.
  • Operativsystem: Windows 10 Pro.
  • Maskinvare:
  • Asrock Z87-E ITX HK
  • Intel i-5 4670K CPU (Overklokket til 4,4Ghz hvis det skal ha noe og si)
  • ASUS GTX 970 Direct CU mini (kjøres med en svak overklokk (Offisiell instilling fra ASUS)
  • 8GB DDR3 Kingston RAM 1600Mhz (2*4GB)
  • 1 Samsung 850 EVO 500GB SSD
  • 1 Samsung 830 256GB SSD
  • 1 HGST 4TB Deskstar. HDD
  • Silverstone Strider 450W Gold SFX PSU
  • Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før?
  • Ikke helt sikker, oppdaget det først nå når jeg skulle fjerne personlig informasjon fra et bilde. Fjerning av informasjon fungerte helt fint i Mars, siden da har en del større ting blitt installert hovedsakelig spill.  (For og nevne noen spill: TW warhammer, GTA V, Black Desert Online, World of warships, Fallout 4) (Program mm: GOG sin nye klient, testdisk, recurva, cc cleaner, Deluge, KCP, 
  • Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der?
    Jeg prøver da og fjerne personlig informasjon fra et bilde, dette fungerer da ikke som det skal da jeg bare blir møtt av beskjeden " kan ikke fullføre handlingen fordi filen er åpen i COM Surrogate"
    Jeg har og prøvd og gjort det samme i sage mode. Det får jeg stort sett samme melding: " kan ikke fullføre handlingen fordi filen er åpen i et annet program "
  • Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram?
    Ja, har søkt med følgende: Malwarebytes premium, rkill.com og adwcleaner.
  • Har du nyeste drivere til all maskinvaren din?
    Ja, har nyeste GPU driver, MB driver etc.
  • Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows?
    Ja, har sjekket dette tre ganger.
  • Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm.
    Temperaturene er gode (ca 30*C ved lett bruk, 50-60 under tung bruk) Alle deler er rene og godt skrudd sammen. Ingen deler er defekte, PSU jobber nok en del for tiden pga høy overclock, men jeg er langt unna maks kapasitet der. Det eneste ellers må vel være det at google chrome på pc'n gir følgende beskjed når jeg åpner snarveien på oppgavelinjen: "Class not registered"

Så som sagt kan jeg ikke forandre/fjerne informasjonen på bilder uansett hva jeg prøver. Så langt har jeg prøvd følgende tips fra nettet: 

  • sfc /scannow
  • Jeg har registrert følgende dll filer: regsvr32 vbscript.dll regsvr32 jscript.dll
  • Jeg har og prøve og sjekke filene med process monitor, denne lister opp blant annet "SHARING VIOLATION" på et par av filene jeg prøver og forandre. 
  • Jeg har startet pc'n på nytt flere ganger uten resultat.
  • Jeg har prøvd og avslutte "COM SURROGATE" på forskjellige tidspunkt i prosessen uten resultat. (Før jeg åpner filen, før jeg prøver og fjerne info samt mens jeg prøver og fjerne info)

Jeg er åpen for alle forslag her da jeg ikke blir helt klok på hva problemet skyldes da alt jeg har prøvd så langt finner ingen feil tross meldingene jeg får når jeg prøver og endre info på et bilde. 

 

CastleLord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...