Gå til innhold

vannkjøling- Hvordan skal luft flyten være


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, 

 

Har nå bestilt en komplett custom loop system fra EK, men har noen spørsmål angående luft flyten i kabinettet.

 

Radiatorer: 2 stk på 240 + 240 størrelse(tykkelsen er på 60mm)..det vil si at jeg kan montere 2x 120 vifter hver av disse. 

 

Hører veldig mye rart om man skal suge kald luft over ribbene slikt at varm luft går inn til kassen, men blir ikke maskinen utrolig varm ? Begge mine 980ti blir også koblet opp mot vannloppen + cpu.

 

 

En av radiatorene skal monteres helt øverst, mens den andre skal monteres foran. 

I tillegg så har jeg en vifte som suger luft ut på baksiden 

 

Så skal jeg få begge radiatorene til å pushe luft inn i  kabinettet, eller pushe ut ? 

Eller skal jeg få den foran til å suge luft inn over radiatoren og den andre radiatoren øverst til å pushe luft ut. 

 

Noen som har erfaring angående dette, skal ikke overklokke...er bare ment for å holde lydnivået på et minimum. 

 

Vennligst se vedlegg :)

 

 

Takker for hjelp :)

 

Mvh

Servercookie

 

 

post-409485-0-98037800-1464725236_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange ting å tenke på ja!

Dersom radiatorviftene blåser inn i kabinettet vil luften inne i kassen varmes opp, og omvendt, om radiatorviftene blåser ut vil ikke radiatorene kjøle like effektivt fordi luften er varm.

I tillegg vil jeg også anbefale at det er et overtrykk i kabinettet for å forhindre at støv suges inn.

 

Hvis målet ditt er et stille kabinett ville jeg ha valgt en ekstern kjøler som denne http://www.thecoolingshop.com/product_info/Zalman-RESERATOR1-V2-External-Water-Cooling-Kit-wWB5_31831.html

 

Ved siden av en stillegående 120mm vifte med filter som blåser luft inn i kabinettet fra bunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...