Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router


Anbefalte innlegg

Jeg har en switch som deler internetten her hjemme og står på 24/7..

 

Jeg skal nå bytte denne ut med en router.

Har en linje på 704/128 som snart ca 1 månde blir oppgradert til 1024/256.

Det er 2 pc-er som deler linja og begga har eget passord og brukernavn for internett.

 

Har dere noen gode routere og anbefale?

 

Edit:

Kikka litt på denne her:

Dlink Broadband Router 1x10/100Mbps WAN Post 4x10/100Mbps Switched LAN Ports 1xPa, som jeg fant på www.psdata.no

Vil det være enkelt og slå av firewallen? noen som har erfaring med den?

Endret av defzx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har smc barricade 7004vbr, var fornløyd med den inntil nylig, begynte med at jeg skulle åpne noen porter for dc++ slik at jeg kunne være i active mode. Etter det så har det vært vanskelig å komme på internett med ie..kjipt egenltig. D-link og 3com rutere er vel ganske bra, skal du bare bruke ruteren til å surfe med, så har jeg ingen problemer med å anbefale smc ruteren jeg selv bruker

Lenke til kommentar
Det er viktig for meg og kunne slå av firewallen.

Hvorfor anbefaler du 3com?

Det kan du på 3com, men uansett vil NAT fungere som en brannvegg pga sin natur og dette lar seg ikke skru av i noen billigroutere som baserer seg på NAT.

Hva er det du ønsker og oppnå når du ikke vil ha brannvegg?

Lenke til kommentar

Jeg vill ikke ha noen problemmer med at jeg ikke kan sende filer til andre og at jeg kan spille alle spill online. En venn av meg har firewall i en router og han kan ikke spille alle spill over nettet.

Det har vel med noen portet og gjøre det da. Men han kan ikke få åpnet de, og et slikt problem har jeg ikke lyst på..

Lenke til kommentar
Det har vel med noen portet og gjøre det da. Men han kan ikke få åpnet de, og et slikt problem har jeg ikke lyst på..

Da bør du ikke kjøpe en router fordi dette må du med alle slike router og det kommer av at de bruker NAT som i sin natur fungerer som en brannvegg og dette kan ikke skrus av på noen av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...