Gå til innhold

trygt å gi veldedighet gjennom VISA kort?


bacor

Anbefalte innlegg

Tenkte å donere til en sak på generosity.com og der godtar de ikke paypal, bare bankkort. Har lett omkring på siden men finner ikke noe om månedlig avdrag eller noe sånt, og lurer da på om det kan være trygt?

 

organisasjonen jeg vil donere til er det allerede MANGE folk som har donert til, men vil fortsatt ha noen meninger her..

 

https://www.generosity.com/community-fundraising/let-s-help-dr-o-reilly-fight-pediatric-cancer/x/14269618  

 

i tilfelle noen vil se den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk kredittkort med grense så er du relativt trygg. Dog føler jeg det må nevnes hvor mange av slike 'veldedighets' organisasjoner som bruker enorme summer på helt andre ting enn det du tror. Gi derfor til velkjente organisasjoner, ikke tilfeldige via indiegogo.

kredittkort med grense, hvordan vet jeg om VISA kortet mitt har en grense? Har vanlig dnb bankkort, det er det eneste jeg har. 

Les gjennom det du sier om "enorme summer på andre ting", de tar fra 3% + 30cent (skjønner jo at 3% kan bli mye der det er blitt donert mye men..)

Lenke til kommentar

 

Bruk kredittkort med grense så er du relativt trygg. Dog føler jeg det må nevnes hvor mange av slike 'veldedighets' organisasjoner som bruker enorme summer på helt andre ting enn det du tror. Gi derfor til velkjente organisasjoner, ikke tilfeldige via indiegogo.

kredittkort med grense, hvordan vet jeg om VISA kortet mitt har en grense? Har vanlig dnb bankkort, det er det eneste jeg har. 

Les gjennom det du sier om "enorme summer på andre ting", de tar fra 3% + 30cent (skjønner jo at 3% kan bli mye der det er blitt donert mye men..)

 

 

Nei, de sier da de tar 3% for nettjenesten til indiegogo, men hva selve organisasjonen bruker de resterende 97% ene på bestemmer de selv. Ofte er det svimlende mye som forsvinner 'administrativt' og på annet tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...