Gå til innhold

Langrennsbukse til sykling?


AndreasJH

Anbefalte innlegg

Hei og hå, jeg kjøpte meg en McKinley langrennsbukse i fjor, mest for å ha en grei treningsbukse til fuktige dager. Nå lurer jeg på om noen har erfaring med slike bukser til sykling, og om det er bakdeler med å bruke disse. Alternativt hvor stor fordel det er å gå til anskaffelse av en sykkelbukse. Økonomien er ikke akkurat den beste for tiden, så derfor vil jeg avvente med de største kjøpene.

 

Jeg sykler ikke veldig ofte, men har lyst å bli mer aktiv, og er derfor på utkikk etter klær som gir flere muligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har god erfaring med å sykle med langrennsbukser fra Swix og BD som er vindtette i front og pustende bak.

Disse ser ikke ut som tights/sykkelbukser, og provoserere forhåpentligvis ikke bilistene når jeg pendler til jobb.

Bruker sykkeltruse med innlegg (tynnere pad enn vanlig sykkelbukse) under for å sitte mer behagelig på setet og unngå setesår.

Buksene beskytter mot vind og litt fuktighet, og er passe trange slik at de ikke blafrer.

De jeg bruker har litt for i front, og er passende i temperaturer mellom -5°C og 15°C.

 

Forøvrig så finner man ofte sykkelklær på tilbud hvis man leter de rette plassene og følger med på tilbudene. Bortsett fra i regnvær er det sjelden jeg sykler med klær jeg har betalt over kr 800 for totalt (utenom skoene). Dealextreme har forøvrig mye billig sykkelklær, det samme har Biltema, men ikke forvent samme kvalitet som Craft, Rapha eller andre dyre sykkelklær.

Lenke til kommentar

Jeg sykler alltid med sykkelshorts m/ padding. Når det er kaldt og/eller det regner tar jeg på en sykkelbukse uten padding utenpå. Er det 0-10 grader og tørt bruker jeg en enkel sykkelbukse. Ved regn og < 0 grader bruker jeg en tykkere, vannavvisende sykkelbukse. Fungerer alldeles utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...