Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Aner ikke om jeg er helt på jordet når det gjelder plassering av denne tråden, men kan vel ikke være så halvgæli.

 

Først må jeg bare si at tilbakemeldinger jeg får må være så basic at det kunne vært formidlet til en gjennomsnittlig bestemor. Jeg har ingen erfaring med bygging av PC og jeg kan ingenting om PC. Det er en grunn til at jeg kjøpte en ferdigbygge. 

 

Dette er maskinen jeg har.

 

 

  • Intel Core i7-4770K 3.5-3.9GHz Quad Core
  • GeForce GTX 760 2GB GDDR5, PhysX CUDA
  • Intel 180GB SSD 335 series som systemdisk + 2TB harddisk
  • 16GB DDR3 1600MHz 9-9-9 minne (2 ledige slotter. Støtter opptil 32GB)
  • ASRock H87M Pro4 hovedkort
  • 600W ATX strømforsyning

 

 

 

Det jeg bruker PCen til er stort sett å spille CS:GO, og jeg har begynt å utforske med å ta opp (ikke streame, kun recorde). Klarer å kjøre spillet alene på max grafikk, men når jeg tar opp lagger spillet litt, og har ikke sjans til å få et opptak som er i nærheten av HD og 60fps.

 

Spørsmålet mitt er egentlig hva som er flaskehalsen i maskina. Nytter det å kjøpe et par minnebrikker eller må alt skiftes ut? Hadde vært fint med forslag på hvilke komponenter som evt vil gjøre noen forskjell, da jeg ikke vet hva som i det hele tatt passer inn i det oppsettet jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for 1070 når det kommer ut, evt 980Ti brukt.

 

Bytte grafikkortet klarer du lett å bytte :)

Vær forsiktig å råde folk å kjøpe toppkort brukt.

ASUS GTX980 TI

 

Selgeren får det å virke som  GTX 1080 ved å ha stiv pris faktisk dyrere en prisguide det koster kun 600 kr ekstra for noe bedre og nyere.

 

GTX 780 TI er ikke så ille priset på bruktmarkedet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for respons. 

 

Er det sånn at 960 og 970 er så liten forskjell at det er bedre å vente til 1070? Ser jo at det er en enorm prisforskjell mellom 960 og 970, og regner med 1070 blir enda et hakk over der igjen. Har ikke så veldig lyst til å betale flere tusenlapper ekstra for å få en overkill-pc hvis 960 gjør jobben.

Lenke til kommentar

Det er liten forskjell mellom 760 og 960, ikke verdt prisen hvis du skal kjøpe nytt. I enkelte tilfeller er faktisk 760 raskere, fordi den har 256bit minnebuss, mens 960 har 128bit.

 

Så du bør kjøpe 970 eller raskere, enten brukt eller nytt. Hvis du kan vente en 1 måneds tid, så vil vel prisene på 970 synke når 1070 kommer i salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...