Gå til innhold

Brenne ut recovery partisjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Windows 8.1 pc som jeg ikke får startet opp, får kun finner ingen boot media, har prøvd å kjøre en Windows 8.1 dvd med reparering av oppstart etc,uten hell. Har og prøvd å starte recovery uten hell.

 

Får starta pc fra Hirens Boot cd så ser alle partisjonene på hd, så er spørsmålet; er det mulig å kopiere ut alle filene fra recovery partisjonen og så brenne de ut på en dvd for å tilbakestille pc til fabrikkinnstillinger ved å boote fra denne dvd'en??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du får startet fra hiren's.. men ikke fra harddisk.
Det er ikke så enkelt som at du har fått fjernet UEFI boot fra bios??
For så vidt jeg vet, så krever hiren's vanlig bios boot, evt at bios står i compatibility mode, og dette kan forårsake at UEFI partisjoner ikke vil starte opp.

UEFI boot ble vel først tatt i bruk på Windows 8 og jeg regner da med at det meste av maskiner levert med 8.1 har dette aktivert.

Lenke til kommentar

Ultimate Boot CD er et uunnværlig verktøy. På denne live CD-en, som du forøvrig også kan legge på en minnepinne, ligger programmet "Super Grub 2".

2563651_620x310.jpg

 

Dette programmet lager en liste over partisjoner på maskinen. Velg recoverypartisjonen fra listen. Programmet vil så tvinge maskinen til å boote fra den partisjonen. Om ikke dette heller fungerer, så høres det ut som om denne partisjonen er korrupt. På de fleste maskiner med Windows 8.1 og nyere ligger gjerne Windows-nøkkelen i hovedkortet. Dvs at du kan installere Windows på nytt fra en CD eller minnepinne, og så tar maskinen av seg aktiveringen når du kobler den til Internett for første gang. Dog vil du da trenge å installere enkelte drivere og annen programvare i ettertid. 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...