Gå til innhold

Kjøpe ny tv - Maks 50"


Anbefalte innlegg

hei, skal gå til innkjøp av en ny tv. Sikler litt over Samsung sin modell UE50J6275XXE til 4995,-. en populær modell som har fått bra tilbakemelding. 

 

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe

 

den har riktignok "bare" full-hd, men som jeg har forstått det må man kjøpe minst en 65" og sitte ganske nærme for å få fullt utbytte av UHD?
 

en annen Samsung jeg titter på er en Lefdal annonserer til 5995,-. Den har UHD og HDR. HDR skal visst gi bedre farge i sort og i hvitt, og skal være mer detaljerik. men dette er ikke en "ekte" HDR-tv? Kan noen forklare forskjellen? HDR skal visst være revolusjonerende på tv-fronten, men det samme sa de om 3D og UHD uten at spådommen ble riktig

 

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50KU6075XXE/samsung-50-4k-uhd-smart-tv-ue50ku6075xxe

 

 

 

 

Hva gir mest valuta for pengene? Jeg fant ingen tester av sistnevnte, så derfor jeg henvender meg her i håp om at noen kan gi med svar på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok gått for FullHD. UHD begynner å komme seg, men jeg mener det fremdeles er smartere å gå for FullHD basert på overall kvalitet og bang for the buck. HDR blir fort litt over the top, men det kan se bra ut også hvis det blir gjort rett. Fargestandarden er fin på UHD og er et steg i riktig retning og det futureproofer ganske bra. Tenker du langsiktig kan det være lurt å vurdere UHD, ellers synes jeg en god og rimelig FullHD fram til UHD har nok moment, backing og utbredelse om noen år fremdeles er veien å gå.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...