Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Superfeil!


Anbefalte innlegg

Lot maskinen stå noen timer (nb. valgte aggressive minneinnstillinger i bios oppsettet for ca. en dag siden, men dette har vært helt stabilt og ikke afffektert temp noe særlig). Da jeg kom tilbake var det umulig å høyreklikke og "skrivebordet" var helt forstyrret ift. at umulig å kjøre progammer på vanlig måte, alt bare blir grøt på skrivebordet. Det rareste er at hard boot ikke hjelper og bare fører til at bakgrunnen er lik slik den var før booten (!).

 

Virus eller overklokkingsbug?

Om virus, noen forslag til konkret patch som kan anvendes for å ekst3rminere jævelskapet?

 

Takk for alle gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje minneinstillingene har vært for krevende og all informasjon som går gjennom minnet har blitt korrupt, det er noe herk, har mista en gang i tia mange filer på den måten, alle filer som ble åpnet ble korrupte.

Måtte kjøre scandisk og gjennopprette 1 gang i døgnet.

 

Prøv med scandisk ellerno hvis du bruker windows, hvis du finner mye feil på disken setter du minneinstillinene noen hakk slappere, og gjennopprett.

 

www.antivirus.com (trend micro) har en ok gratis-sjekk tjeneste.

btw. den tjenesten funker ikke i opera, kun i IE tror jeg. Har bare prøvd IE og Opera.

Lenke til kommentar

Windows er skadet. Har vært borti det samme mens jeg drev å tweaket for overclocking. Windows ble aldri helt bra så jeg måtte formatere. Nå har jeg ordnet meg slik at C: -partisjonen er rundt 7 gig og har bare Windows på den. Så bruker jeg en partisjon bare for Programfiler. Når jeg installerer spill eller noe så bytter jeg ut C: med G: Da får jeg kjapp Windows. Og da er det enkelt når jeg må formatere. Jeg gidder ikke sitte å kjøre en skadet Windows. Reset bios start på nytt, og slutt å tweeeeak :mrgreen:

 

Åhhh.. det ble mange Windows men gidder ikke redigere for nå skal jeg sove.

Lenke til kommentar

Takk for gode innspill!

 

Det fungerer nå etter at jeg nullstillte bios manuelt på HK.

Men hvorfor blir dette noe annerledes enn bare å stille ned minneinstillingene i bios? Jeg endret jo biosinstillingene til "failproof" og testet, men da funket det ikke.

Hva annet er det den "hardreset" funksjonen egentlig gjør?

 

Nå er det stabilt som en katt igjen, men cpu temp er på 49 idle og det

er vel neppe særlig holdbart i lengden? :roll:

 

edit: du som mener windows er skadet, mener du fortsatt det selv om alt funker fint nå? Er det hensiktsmessig å reinstallere xp, over den gamle installasjonen eventuelt? takk for svar forresten

Endret av surfin atari
Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig må du se om det dukker opp noe som du gidder å bry deg med . Men hvis du får feilmeldinger, og systemet fusker så har du dette i bakhodet.

 

Tempen din: Høgreklikk oppgavelinjen (nedersrt på skjermen) klikk på oppgavebehandling og Prosess; se om noen prosesser står og går. Når du er på tomgang skal 99% vere på "Ledig systemprosess"

Jeg ligger på omtrent samme temp. og så stiger det til nærmer 60 ved last (spill). Men min Barton er trimmet til vel 3000+ (ca.2,2 gig sikker stabil) og har bare luftkjøling.

Kom si kom sa normalt :mrgreen:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...