Gå til innhold

Er det slik ateister svarer når bønn og tro ikke funker?


Riki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

 

Er det slik ateister svarer når bønn og tro ikke funker?

Bønn og tro har aldri funket fordi det aldri har vært demonstrert, hvorfor juge om det?

 

I undersøkelse etter undersøkelse der bønn testes så har man ikke funnet et eneste tilfelle der bønn virket, hvorfor det mon tro?

 

Kan det være som de fleste kristne da blindt svarer, at gud ikke lar seg teste, eller rett og slett at bønn (altså magisk telepati) ikke virker?

 

Hadde et jehovas vitne på døren sist søndag, som begynte "samtalen" (monologen) med at jesus var sannhet og fulgte på med noe visvas "vitenskap" som liksom støttet dette. Da fyren trakk pusten (han var et sånt vitne du rett og slett ikke klarer å trenge igjennom jesus panseret på, en som bare vrenger øynene i møte med fornuft og logikk og raper videre med de tillærte jesus løgnene sine...) så sa jeg lavt og koselig at de kunne gå videre med eventyret sitt, for jeg var ikke interissert. Da blåste jugehalsen seg opp gitt, for da var JEG en agressiv ateist. (tror det var kommentaren om eventyr, bibelen ER faktisk eventyr for meg, som trigget sinnet hans..) som hatet verden og mennesker og ikke trodde på noe (godt) hvorpå jeg satte øynene i fyren og spurte om han var så dum eller hadde tatt kurs, for det var HAN som hadde ringt på MIN dør for å aggresivt markedsføre jesus reklamen og ikke jeg som hadde ringt på døren hans for å fortelle ham om eventyret om jesus. Det merkelige er at kristne ikke forstår at det er DE som er de aggresive i slike situasjoner. Jeg var ikke hissig eller uvennlig, jeg ba ham bare pent om å ta eventyret sitt videre fordi jeg ikke har noen interesse om å høre på de kristne løgnene om jesus, eller kvasi "vitenskapelige" undersøkelser gjort av jehovas vitner, der de juger så de tror det selv...

 

For det er liksom helt greit å promotere religiøse løgner på folk i vårt samfunn, men nåde deg om du prøver å avfeie dem, eller gud forby, si disse promotørene i mot! Da er du aggresiv da, ja nesten militant! For kristne vil jo bare alle så vel når de kommer på døra di og skal selge deg tomme løfter uten garantier, for de tror jo faktisk at de redder deg fra de grusomme fantasiene i bibelen ved å gjøre akkurat det og kan ikke fatte at noen ikke har noen tro på disse fantasiene. Og nekter man for fantasiene er man altså aggresiv. Da fyren på toppen av det hele ble ufin og sidemannen begynte å blande seg inn like hissig spurte jeg den mest hissige religiøse idioten om hvor lang tid han trodde en flink kirurg ville bruke på å plukke den bibelen han holdt opp ut av bakenden hans og da han lurte på hvorfor jeg lurte på det så forklarte jeg vennlig at det var der jeg kom til å putte den bibelen om han og sidekicket hans ikke fjernet seg fra inngangen min i løpet av det neste sekundet og ropte etter dem da de begge fikk det travelt med å snuble ned trappen at de kunne fjerne meg fra listen over potensielle jehovas tilhengere, for jeg var mer interisert i hva som faktisk mest sannsynlig er sant fremfor åpenbare ørken løgner, men jeg tror den siste kommentaren var overføldig, for de kommer garantert ikke tilbake...

 

Makan til møkka folk! Tenk å være så frekke at de ringer på døren til folk og beskylder dem for å være de som er aggresive når de ikke har noen tro på løgnene de serverer... Toppen av frekkhet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...