Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!  :wee:

 

Jeg er usikker på hvilken mobil jeg skal gå for til høsten/vinteren. Er glad i å ta bilder & filme, så vil gjerne ha en mobil som tar gode, skarpe og lyse bilder. Og som er bra ellers også, så klart. Men jeg bruker mobilen min aller mest til fotografering og filming.

 

Har tenkt både på LG G5 og Samsung s7. Hva tenker dere? (Kommer det kanskje noe nytt til høsten som skal ha bra kamera?) 

Endret av Kristina95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gått for galaxy s7/s7 edge hvis jeg var deg. Et av de beste kameraene og hele telefonen er ellers veldig bra. Lg g5 har også veldig bra kamera men den er dårligere på en del annet.

 

Vi vet enda ikke hvordan iPhone 7 kameraet blir, men blir nok ikke like bra som s7 sitt (Selv om jeg ikke liker å innrømme det)

Men kjør på med en S7, uten tvil den råeste mobilen ute på markedet akkurat nå, både med tanke på alt av innmat og samtidig kameraet :)

 

Okei! :) Ser ut som S7 vinner!

 

Jeg er glad i iPhone, men med tanke på kamera så er jo s7 bedre enn de nyeste iPhonene. Har iPhone nå og har egentlig ikke lyst til å bytte, men de er veldig dyre og så har jeg hørt mye bra om s7. Samboer har den og han er kjempe fornøyd... Er litt usikker enda, men har jo tid til å tenke gjennom det.

 

Noen som vet fordelene og ulempene med galaxy s7 og s7 edge? Har prøvd å lese litt anmeldelser, men det er ikke alt jeg forstår, haha...  :laugh: 

Kan huske jeg syntes egden var litt rar å holde eneste.

Lenke til kommentar

Det er ikke all verdens forskjell mellom s7 og s7 edge, ikke noe spesiell merkbare syntes nå jeg. De fleste kjøper Edge grunnet litt større og finere telefon, med tanke på edge kantene. Så om jeg skulle anbefalt ville jeg gått for vanlig S7, da det er 1000kr du kan spare å kjøpe på noe annet. 

 

Og med tanke på pris, så er det aldri en alt for stor prisforskjell mellom de nyeste iPhone og Samsung'ene, kanskje 500kr. Så om du er glad i iPhone og iOS, så vil jeg anbefale å vente til sommeren når de mest sannsynlig sier noe om iPhone 7 :) For å se hvordan den blir.

Endret av Brandshal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Hadde gått for galaxy s7/s7 edge hvis jeg var deg. Et av de beste kameraene og hele telefonen er ellers veldig bra. Lg g5 har også veldig bra kamera men den er dårligere på en del annet.

 

Vi vet enda ikke hvordan iPhone 7 kameraet blir, men blir nok ikke like bra som s7 sitt (Selv om jeg ikke liker å innrømme det)

Men kjør på med en S7, uten tvil den råeste mobilen ute på markedet akkurat nå, både med tanke på alt av innmat og samtidig kameraet :)

 

Okei! :) Ser ut som S7 vinner!

 

Jeg er glad i iPhone, men med tanke på kamera så er jo s7 bedre enn de nyeste iPhonene. Har iPhone nå og har egentlig ikke lyst til å bytte, men de er veldig dyre og så har jeg hørt mye bra om s7. Samboer har den og han er kjempe fornøyd... Er litt usikker enda, men har jo tid til å tenke gjennom det.

 

Noen som vet fordelene og ulempene med galaxy s7 og s7 edge? Har prøvd å lese litt anmeldelser, men det er ikke alt jeg forstår, haha...  :laugh:

Kan huske jeg syntes egden var litt rar å holde eneste.

 

 

S7 er nok bedre på foto i mørke, men jeg så nylig en sammenligning der de mente at iPhone 6s var en del bedre enn både S7 og G5 på videoopptak.

Men skal du ta mye bilder i dårlig lys er nok S7 bedre enn 6S.

Lenke til kommentar

Det er ikke all verdens forskjell mellom s7 og s7 edge, ikke noe spesiell merkbare syntes nå jeg. De fleste kjøper Edge grunnet litt større og finere telefon, med tanke på edge kantene. Så om jeg skulle anbefalt ville jeg gått for vanlig S7, da det er 1000kr du kan spare å kjøpe på noe annet.

 

Og med tanke på pris, så er det aldri en alt for stor prisforskjell mellom de nyeste iPhone og Samsung'ene, kanskje 500kr. Så om du er glad i iPhone og iOS, så vil jeg anbefale å vente til sommeren når de mest sannsynlig sier noe om iPhone 7 :) For å se hvordan den blir.

Ikke mye å spare mellom S7 og 16GB versjonen av 6S, men ville styrt unna 16 GB uansett. Differansen blir fort nærmere 1500kr da. Hvis OS ikke er avgjørende, hadde jeg valgt S7, ingen tvil. Amoled skjermene til Samsung er (i mine øyne) latterlig bra (selv om det ikke var et opplyst ønske fra ts da)
Lenke til kommentar

 

Det er ikke all verdens forskjell mellom s7 og s7 edge, ikke noe spesiell merkbare syntes nå jeg. De fleste kjøper Edge grunnet litt større og finere telefon, med tanke på edge kantene. Så om jeg skulle anbefalt ville jeg gått for vanlig S7, da det er 1000kr du kan spare å kjøpe på noe annet.

 

Og med tanke på pris, så er det aldri en alt for stor prisforskjell mellom de nyeste iPhone og Samsung'ene, kanskje 500kr. Så om du er glad i iPhone og iOS, så vil jeg anbefale å vente til sommeren når de mest sannsynlig sier noe om iPhone 7 :) For å se hvordan den blir.

Ikke mye å spare mellom S7 og 16GB versjonen av 6S, men ville styrt unna 16 GB uansett. Differansen blir fort nærmere 1500kr da. Hvis OS ikke er avgjørende, hadde jeg valgt S7, ingen tvil. Amoled skjermene til Samsung er (i mine øyne) latterlig bra (selv om det ikke var et opplyst ønske fra ts da)

 

Tenkte ikke akkurat på S7 kontra 6S, tenkte når en eventuelt 7er kommer. Prisforskjellene er ikke all verdens, men som du sier, kommer litt an på størrelsen av minne også

Lenke til kommentar

lg g5 er nok det beste valget. gir bedre bilder totalt sett og du får wide angle kamera i tilleg:). veldig fine bilder og bedre en s7

Dummeste jeg har hørt den er ikke noe bedre på kamerasiden en andre toppmodeller dessuten er det er elendig mobil til den prisen ellers så styr unna.

Lenke til kommentar

Huawei har jo samarbeidet med Leica med sin nyeste modell, så kameraet på den bør være bra.

Er selv veldig fornøyd med LG G5. Kameraet er helt suverent.

S7 skal riktignok være bedre på å ta bilder i mørkere omgivelser, men fargegjengivelsen på G5, har toppet de fleste tester jeg har lest, i alle fall. Og som det allerede har blitt nevnt, så er også vidvinkelkameraet en meget velkommen nyhet jeg allerede har fått bruk for ved flere anledninger.

 

Og en liten digresjon: At G5 skal være så mye dårligere enn S7 på "en del annet", som en før meg her sier, har jeg ikke særlig stor tro på. Har fremdeles ikke funnet noen nevneverdige feil eller mangler ved den. Erfaringsmessig, ligger LG også en del skritt foran Samsung når det gjelder programvareoppdateringer.

 

Uansett, så skal det godt gjøres å finne en ny smarttelefon med dårlig kamera, så det er nok like greit å teste noen forskjellige på Elkjøp e.l, og se hvilken som passer best for deg.

Lenke til kommentar

Tusen takk for masse gode svar! 

 

Det er et vanskelig valg. Hører mye bra om både G5 og S7, så kanskje jeg titter innom en elektrobutikk for å teste dem litt og se hva som faller i smak.  :wee:

 

Om du kan klare deg uten snapchat gå for Lumia 950 eller 950XL. Fabelaktige bilder og video, HDR og mange manuelle innstillinger - om du har peiling på foto er dette telefonen! Carl Zeiss objektiv og et lettdrevet OS som er blitt veldog bra.

Hmm! Den må jeg søke opp! Ja har litt peiling på foto; har fotografert i 7-8 år nå, og pga at jeg ikke får kjøpt nytt speilreflekskamera før til neste år vil jeg ha en god kameramobil. Uansett, ja jeg klarer meg helt fint uten snapchat hehe. :) Skal søke opp alle disse mobilene og se litt på anmeldelser.

 

Er skikkelig klar for ny mobil nå altså... Har iPhone 5c for øyeblikket. Jeg er glad i iPhone, men er på tide med noe nytt tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Huawei har jo samarbeidet med Leica med sin nyeste modell, så kameraet på den bør være bra.

Er selv veldig fornøyd med LG G5. Kameraet er helt suverent.

S7 skal riktignok være bedre på å ta bilder i mørkere omgivelser, men fargegjengivelsen på G5, har toppet de fleste tester jeg har lest, i alle fall. Og som det allerede har blitt nevnt, så er også vidvinkelkameraet en meget velkommen nyhet jeg allerede har fått bruk for ved flere anledninger.

 

Og en liten digresjon: At G5 skal være så mye dårligere enn S7 på "en del annet", som en før meg her sier, har jeg ikke særlig stor tro på. Har fremdeles ikke funnet noen nevneverdige feil eller mangler ved den. Erfaringsmessig, ligger LG også en del skritt foran Samsung når det gjelder programvareoppdateringer.

 

Uansett, så skal det godt gjøres å finne en ny smarttelefon med dårlig kamera, så det er nok like greit å teste noen forskjellige på Elkjøp e.l, og se hvilken som passer best for deg.

Ja, og når det kommer til kamera tror jeg det kommer an på personlige preferanser, på hva som er bra eller ikke. Jeg personlig synes samsung-telefoner har litt for mye farge og for høy kontrast, men bildene jeg har sett fra S7 ser utrolig bra ut da! Har også sett på G5 sine bilder. Det ser fantastisk ut! Den har høy skarphet og det liker jeg. :) Men mobilen bør jo være bra som helhet også, så klart. Og der har jeg hørt litt splittede meninger om begge telefoner. Så jeg får sjekke ut selv! 

Lenke til kommentar

Ikke heng deg for mye opp i andres tester. Se bilder og se hva du foretrekker. Det er ingen tvil om at både G5, S7, P9 leverer gode bilder. Hva som er best handler til slutt om personlige preferanser. En som ikke er nevnt er HTC 10 som DXOmark mener er like god som S7.

 

http://www.dxomark.com/Mobiles/Column-right/Mobile-Scores

 

Var en bruker på dette forumet som synes jpg konverteringen var for hard, men etter han stilte den ble den bra. Har også mulig for å fotografere i RAW om du foretrekker det.

 

Dersom du ikke skal kjøpe før høsten har du veldig god tid til å lese deg opp og sjekke bilder for å finne den som ligger nærmest dine preferanser.

 

Personlig holder jeg meg langt unna Samsung grunnet slett kundeoppfølging etter kjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Alle toppmodeller idag leverer bra på kamerabiten. Om du kjøper iPhone 6s, Samsung S7 eller LG G5 så er det minimale forskjeller i kamerakvalitet. Selv Huawei og Sony lager brukbare kameraer. Det handler nesten mer om hva du ønsker ved siden av det gode kameraet. Om det er størrelse, OS, lagringsplass eller batteritid som er viktigst for deg. Det er stort sett ikke så store forskjeller der heller, så det blir nesten best å bare finne en telefon du faktisk har lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...