Gå til innhold

Nettverkslagring på Asus RT-AC66U


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen bra måte å få nettverkslagring på en Asus RT-AC66U?

 

Den har USB 2.0 som blir for tregt.

 

Har sett på NAS, men blir fort dyrt.

 

Jeg har 3x3TB disker som jeg kunne ha tenkt meg å ha på nettverket, men ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport. Er det noe håp?

 

Setter pris på all hjelp da jeg er ganske fersk på nettverk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MEd det antallet disker, er en NAS den beste løsningen. Mange av de noe rimeligere ruterne - og selv en del mer påkostede - har ganske dårlig ytelse for USB-lagring. Sikkerhetsmessig stoler jeg ikk helt på å ha dette direkte på ruteren heller (og Asus har har tabba seg realt ut flere ganger allerede med sikkerhetsblemmer).

 

En løsning kan være å kjøpe en brukt 4-disk NAS. Klarer du deg med to av diskene dine i en NAS blir det en del rimeligere. Mange NAS-er vil også gi muligheter for å ta ekstra disker via USB - det kan imidleritd være med noe redusert ytelse og funksjonalitet sammenlignet med interne disker i NAS-en. Med tre disker har du også mulighet for RAID 5, selv om kapasitetsutnyttelsen bare blir 66,6% (vs 75% med fire disker i RAID5)

Lenke til kommentar

MEd det antallet disker, er en NAS den beste løsningen. Mange av de noe rimeligere ruterne - og selv en del mer påkostede - har ganske dårlig ytelse for USB-lagring. Sikkerhetsmessig stoler jeg ikk helt på å ha dette direkte på ruteren heller (og Asus har har tabba seg realt ut flere ganger allerede med sikkerhetsblemmer).

 

En løsning kan være å kjøpe en brukt 4-disk NAS. Klarer du deg med to av diskene dine i en NAS blir det en del rimeligere. Mange NAS-er vil også gi muligheter for å ta ekstra disker via USB - det kan imidleritd være med noe redusert ytelse og funksjonalitet sammenlignet med interne disker i NAS-en. Med tre disker har du også mulighet for RAID 5, selv om kapasitetsutnyttelsen bare blir 66,6% (vs 75% med fire disker i RAID5)

Takk for svar. Sitter fortsatt og vurderer her, men kommer nok i mål :)

Lenke til kommentar

Hei, er det noen bra måte å få nettverkslagring på en Asus RT-AC66U?

 

Den har USB 2.0 som blir for tregt.

 

Har sett på NAS, men blir fort dyrt.

 

Jeg har 3x3TB disker som jeg kunne ha tenkt meg å ha på nettverket, men ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport. Er det noe håp?

 

Setter pris på all hjelp da jeg er ganske fersk på nettverk :)

 

ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport = NAS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...