Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøpe ny dør til kjøkkenskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det mulig å kjøpe ny dør til et kjøkkenskap fra IKEA? Selger de reservedeler på ikea? Døren til "skapet" under vasken har en del vannskader og lurer på hva vi kan gjøre for å fikse dette...
(Kan evt pusse den ned og male på nytt, men det er litt slitt å finne rett farge på malingen.)
Hjelp.

Endret av TheodorBjork
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dører selges separat på Ikea så om dette ikke er en utgått serie så får du tak i ny. Å pusse ned disse spondørene til Ikea kan jeg aldri tenke meg vil bli noe særlig bra (med mindre du ikke får tak i ny og det er ditt eneste alternativ).

Skrevet (endret)

Ikea endret kjøkkenmodellene sine for tre år siden, dvs. at har man et eldre kjøkken er det ikke bare å stikke innom Ikea og røske med seg en skapdør. Kikker du her står det at de tilbyr ettersalg frem til 1. august i år.

Endret av tommelfingerregel2
Skrevet

Når det gjelder maling så vil en faghandel for maling ha utstyr til å måle fargen med. Jeg har selv gjort dette på mitt kjøkken, der jeg har blanding av nye IKEA skuffer/skap og gamle skap som jeg malte. Tok bare med meg et skuffefrontstykke og jeg fikk blandet maling som er så nær at det nesten er umulig å se forskjell. Men glansgrad kan være litt problematisk.

Ellers som nevnt ovenfor, løse skapdører til eldre IKEA kjøkken kan man ennå få tak i. Koster vel en 350 - 500 kr pluss frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...