Gå til innhold

Tale inn på Androidtelefon?


Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sitter her med 4 forskjellige Androidtelefoner og prøver å få dem til å skrive det jeg sier. Men de sliter noe forferdelig med ting som punktum eller utropstegn. Istedet for å sette et punktum, så skriver den ordet PUNKTUM. Dette gjelder også utropstegn, spørsmålstegn og komma.

 

Er det noen måte å få til dette på?

 

På konas iPhone 5 går det så det griner. Perfekt stort sett hver gang. På alle mine Anroider, så er det en salig røre av merkelige setninger som: "Hvordan har du det spørsmålstegn jeg kommer snart hjem utropstegn" og så videre.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bare et troll?

 

Eller så kanskje noen har spillt ett puss på deg.

 

Hva skal det bety? Jeg stiller et seriøst spørsmål her.

Lenke til kommentar

Tja,hva skal man si.

Har en gammel Blackberry Q10. Den skriver perfekt det jeg leser inn og har ingen problemer med tegnsetting.

På android telefonen har jeg samme erfaring som deg. Synes det er for dårlig.

Endret av Brew
Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke støttet på norsk. (I stock Android, vet ikke om det finnes tredjeparts talegjenkjenning som funker.) I lange tider virket det kun på engelsk, men det har kommet noen flere språk til de siste par årene. Kanskje de kommer seg rundt til oss også en gang.

 

Note: Punctuation works in German, English, Spanish, French, Italian, and Russian.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvilket program bruker dere?...

 

Jeg har brukt den standard meldingsappen på 3 av telefonene og Textra på den siste. Helt håpløse alle sammen. Trodde virkelig Android hadde kommet såpass langt at dette var på plass nå i 2016.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Swype tastatur har støtte for norsk tale inn.

Bruker det en god del, og tegnsettingen fungerer som normalt for meg.

 

Jeg har brukt Swype tastauret på 2 av mine, men den skriver allikevel "spørsmålstegn" istedet for "?"

Lenke til kommentar

 

Swype tastatur har støtte for norsk tale inn.

Bruker det en god del, og tegnsettingen fungerer som normalt for meg.

 

Jeg har brukt Swype tastauret på 2 av mine, men den skriver allikevel "spørsmålstegn" istedet for "?"

 

Har ikke hatt problemer med dette i det hele tatt.  

Lenke til kommentar

Har lastet ned Swipe og testet,og det fungerer meget bra på min tlf.

F.eks. hvis jeg leser inn "da tror jeg vi kan sette punktum punktum" så skriver den "da tror jeg vi kan sette punktum."

Så da skiller den mellom ordet punktum og tegnet.

Jeg vil likevel bruke det "orginale" tastaturet til normal skriving,men det går greit siden jeg bare trenger to trykk for å bytte til swipe hvis jeg vil bruke tale.

Swipe bruker Dragon Dictation for tale til tekst. Jeg onsker meg en slik "plugin" som man kan bruke til hvilket som helst tastatur. Finnes det? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...