Gå til innhold

Windows 10 multiple desktops bruk.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt windows 10 nå siden det ble lansert, og har sett litt på multiple desktop (tror det var det det het? er på jobb, med win7 så får ikke sjekket det i farta), og prøvd det ut i det små, men har ikke helt sett nytten av det.

 

Kan noen gi noen gode eksempler på bruken av de? Hva bruker DU de til, forslag til hva man "kan", "bør" bruke det til?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er det kjekt for flere fullscreen-programmer eller flere sett av vinduer med enkel tilgang - si jeg samtidig jobber med å fakturere mens jeg oversetter et dokument - da kan jeg på desktop 1 ha oppe regnskapsprogram og inngående ordre i hver sitt vindu som tar 50% av skjermen, mens jeg på desktop 2 kan ha oppe to word-dokumenter, originalen og det jeg oversetter i på 50% av skjermen.

Det er vel egentlig bare en enklere organiseringsmåte enn å maksimere/minimere velge mellom vinduer på jeg bruker det til, men en annen fordel er at Alt+tab bare viser vinduene på hvert enkelt skrivebord, så hvis jeg har 20 vinduer åpne, kan jeg heller sortere dem på forskjellige skrivebord, og alt+tabbe mellom 5 av gangen istedet for 20.

 

Her er forøvrig hvordan Microsoft tenker at du skal bruke det: https://blogs.windows.com/windowsexperience/2015/04/16/virtual-desktops-in-windows-10-the-power-of-windowsmultiplied/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...