Gå til innhold

Hjelp til nytt skjermkort


Suic

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på å kjøpe nytt skjermkort da det jeg har er litt utdatert til nyere spill.

Jeg har AMD Radeon HD 6800 Series 1 gb nå.

Tenkte i første omgang å kjøpe need for speed som da har et minimumskrav på 2 gb.

 

Har en ganske idiot sikker guide så burde vell gå greit , men støtter alle skjermkort de fleste hovedkort?

Ser på dette skjermkortet, vil det gå?

 

Er ganske blank på slikt, så fint med litt hjelp

Endret av Suic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I all hovedsak er det strømforsyningen din som kan bli problemet. Det finnes som regel overganger og adaptere som følger med maskinen eller det nye skjermkortet som kan hjelpe deg å få det koblet til, men om du har en strømforsyning (PSU) som ikke klarer å levere nok strøm til skjermkortet vil maskinen bare krasje elller slå seg av når skjermkortet trekker maks.

 

Om skjermkortet har 512MB eller 8GB spiller egentlig ingen rolle, man må heller se på hva skjermkortet trekker av strøm på maks effekt. Etter erfaring og tester er vel nvidea sine kort litt mer strømgjerrig og man kan vel heller være litt heldigere der. Med det kortet du har valgt der ville jeg minst ha en strømforsyning som kan levere 500W (Altså en PSU på 700W) eller mer.

Lenke til kommentar

Da går jeg rett å slett for det så får vi håpe på det beste!

 

Ser jo nå at mange av komplett gamer pcene med tillsvarende skjermkort eller til og med de som trekker litt mer blir levert med 500w strømforsyning

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...