Gå til innhold

ny bærbar -dell 4100, targa eller zepto?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bærbar PC, men er litt usikker hvilken jeg vil kjøpe. Har ikke stasjonær så jeg er avhengig av litt kraft.

 

Har sett litt på en dell 4100 (8100 er for tung) Zepto z-note 2100 (16mb skjermkort er kanskje litt lite?), og en targa. FAnt følgende tilbud hos yatack: Spesifikasjoner:

Prosessor: Intel Celeron 1100 MHz 1,1 GHz

Minne: 256MB

Skjerm :14,1-tommer TFT

VGA: 3D graphicsSIS 630-AGP AGP support,sharedmemory

Tv-utgang: Ja, innebygget

Harddisk: 30 GB

Floppy: 3.5-tommer 1.44 MB floppy-disk innebygget

DVD-Rom /CD-RW: 6X DVD, 24X CD ROM, 4X CD-RW

Audio System: SIS 630 PCI 16-bit 3D stereo audio 2

PCMCIA: 1 x Type II/IIII PCMCIA slide-in unit

Porter: 1 x USB; 1 x serial interface; 1 x parallel interface EPP/ECC; 1 x PS/2 keyboard, IrDA 1.1

Modem/nettverk: 56 Kbps internal modem, 10/100 Mbps internal LAN

Peker: Integrated PS/2 touch-pad module

Power Supply: 100 V - 240 V 60W

Batteri: LiIon battery, 35 Wh, 3200 mAh; typisk 2,5 timer

Dimensjoner: 315mm W x 256mm D x 39.5mm H

Vekt: 2.95kg

Programvare; Win 2000 preinstalled, Word 2000 / Works 2000

 

...men jeg er usikker på skjermkortet. DEssuten er jeg usikker på ytelsen til celeron-prosserone.

 

NOen som kan hjelpe eller har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på noe av det samme selv.

Har tro på Dell 4100, liker ikke helt at de bare er 1 usb, men skjermen og resten av maskinen virker jo bra :smile:

 

Lurer også litt på kvaliteten på Zepto 2001 - eneste å utsette er vel kanskje skjermkortet??

Noen som har erfaringer med denne maskinen? Hvordan er kvaliteten på plasten? Tastaturet?

Lenke til kommentar

Nettopp anskaffet meg Dell Inspiron 4100. Den veier litt over 2.5 kg. Jeg er en ikke så sterk jente, men klarer å bære den hele dagen uten problemer. Meget bra skjerm og skjermkort, f.eks. ingen døde pixler.

 

Hørte på forhånd at Dell er treg med levering og har dårlig service. Opplevde det motsatte. Bra service både før og etter kjøp. Fikk maskinen levert etter 8 dager. Har svart på mine henvendelser om maskinvare via email innen 2 dager.

 

Jeg kjøpte maskinen med complete care og 3 års service, slik at jeg slipper å få uventede utgifter.

 

Link til maskinen:

 

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._inspn_4100.htm

 

Leste på forhånd på pcworld.com, cnet.com,zdnet.co.uk, hardwarecentral.com osv.

hvor den gjennomgående fikk god kritikk.

 

Lykke til

 

Du kan sende mail til [email protected] hvis du har spørmsål om Inspiron 4100.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lært etter å ha kjøpt en bærbar pc er at det er ikke vits å betale opptil flere tusen kr kun for at den skal veie 500-700 gram mindre. Du merker nesten ikke forskjell. Da kan du heller forbedre noe annet på maskinen.

En annen ting. Hvis ikke maskin kjøpet haster bør du vente litt. Nå kommer nemlig bærbare PC'er ut med P4 prosessorer og GeeForce 4. Da kommer prisene til å gå endel nedover på på de litt "dårligere" bærbare.

på en annen side. Du kan ende opp med å vente i evigheter hvis du tenker slik for mye. Prisene vil alltid være lavere neste månede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...