Gå til innhold

Nødvendig med omregistrering?


Velfar

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har en 99 modell passat som jeg har brukt i over 5 år nå, men den har hele tiden vært registrert på min far. Jeg har betalt alt utenom forsikring på den, men nå er det på høy tid at jeg begynner å spare opp min egen bonus. 

Spørsmålet mitt er derfor; er det noe krav om at bilen må være registrert på meg? 

De 1500 kronene i omregistreringsavgift er en kjip ekstrautgift. Jeg har jo betalt årsavgiften på den i mange år, og jeg ser ikke nødvendigheten i at den havner i min postkasse fremfor min fars. 

Vil forsikringsselskapene slå seg vrang på dette, eller bryr de seg ikke? Er det noen situasjoner hvor det kan oppstå problemer i forbindelse med at jeg ikke står som eier?

 

Jeg har kjørt helt skadefritt i alle disse årene, om det er av noe betydning.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å ha forskjellig navn på forsikringstager og eier. Korrekt eier (ihht vognkort) må fremgå av forsikringsdokumentene, da det er dette som rapporteres til til bl.a. SVV. Ev. forelegg (parkeringsbøter, fotoboks etc) som knyttes til kjøretøyet vil havne hos den som eier bilen, så de vil havne hos din far. Praktisk  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...