Gå til innhold

Hvilken tjeneste passer til elektriker fagbrev?


Anbefalte innlegg

Skal snart inn til førstegangstjeneste, og ble plassert i luftforsvaret mot min vilje på grunn av at jeg har elektriker fagbrev. Greit nok det, men etter og ha lest igjennom tjenestene jeg kan velge ser jeg få sammenhenger mellom fagbrevet jeg har og tjenestene jeg kan velge. De få tjenestene som kanskje har en sammenheng med fagbrevet, har forsvaret garantert egne lærlinger til eller passer ikke når jeg har innrykk i forhold til når de rekrutterer i de tjenestene.

 

 

Så jeg ser ikke helt hvordan de skal klare å utnytte min kompetanse uten noen unntak i rekrutteringen, omfattende opplæring eller tjenester som det ikke er informert om. Hvorfor overkjøre alle mine ønsker hvis de ikke har noen plan/kan ikke utnytte at jeg alt har et fagbrev?

 

Noen som vet noe om dette?

Endret av Mr.Magnificent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor vil du utnytte kompetansen din? Du får ingen anna fordel anna enn at du får jobbe med faget ditt til lav betaling.

 

Er det ikkje betre å bruke året på å tilegne deg ein anna kompetanse i tillegg til elektro?

 

Fagbrev i kombinasjon med feks sanitetserfaring vil kunne gi deg eit forsprang om du søker jobb med meir ansvar, som feks HMS ansvar på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Såvidt meg kjent er det ingen stillinger i førstegangstjenesten som krever slikt fagbrev, med mindre de har noe helt spesielt i tankene for deg. Tvilsomt. Når det er sagt gjelder jo det mange andre typer fagbrev også. Men de kan jo ønske å dra nytte av at du kan ekstra mye om det; for eksempel som sambandssoldat eller våpensystemsoldat?
https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/luftforsvaret/vapensystemsoldat-f-16
https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/luftforsvaret/sambandstropp-i-luftforsvaret

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...