Gå til innhold

Hovedkort med gameport


DeVille

Anbefalte innlegg

Datamaskinen min trenger desperat oppgradering. Jeg vurderer følgende hovedkort: Asus P4P800 DELUXE, fordi de får bra kritikk i tester. Men jeg trenger gameport (har ikke lyst/råd til å bytte ut mitt Thrustmaster FLCS & TQS oppsett).

 

På Asus' hjemmeside står det at det er en intern gameport på kortet, men ingen kabel og brakett for å få porten tilgjengelig på utsiden. Og Komplett kan heller ikke skaffe braketten. Så hva gjør jeg da? Vet noen om et godt kort som også har gameport?

 

- Ulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man får vel tak i convertere fra USB til gameport? Hvis ikke kan du jo kjøpe deg et Audigy 2 kort ;) Det har gameport, men det blir vel kanskje litt dyrere enn hva du ville betale - i tillegg til at det kanskje er litt unødvendig når det faktisk er en såpass bra lydchip på det hovedkortet du har valgt.

USB til game hadde vært en god løsning, men et Thrustmaster FLCS&TQS med digital oppgradering vil ikke fungere på dette. Det vet jeg både av erfaring og fra produsenten. Det har visstnok noe med driveren som forventer en gameport å gjøre - stikkene emulerer også tastatur og mus.

 

Hadde i grunnen håpet å slippe unna et nytt lydkort, ja. Som du sier skal jo det som sitter på hovedkortet være bra.

 

En annen mulighet er jo å fortsatt bruke det gamle SB-kortet med gameport, jeg bruker nå, men jeg er usikker på om jeg får disablet alt annet enn gameporten her - vil jo gjerne bruke den nye lydchipen på hovedkortet. Noen ideer?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv P4P800 deluxe dog uten å bruke den game kontakten. Tipper du kjøper ett I/O adapter hos Microplex.no f.eks. dette fra Lepont

sf601_2.jpg

 

og en 16-1 pins kabel hos noen som har det. Adapterne koster rundt 250,- - 300,-

så da kan du kanskje like godt se deg om etter ett HK med 875 brikkesett og gameuttak. På den annen side er det jo greit med uttak i front.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...