Jesper Karsrud Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 (endret) Skulle innstallere ny HDD hos en kamerat, men når vi skulle sette den inn, så vi at det ikke var festeskinner! det er et chieftech tårn, så det er standard chieftech festemåte... men er det noen annen måte å feste den??? for det er jo litt kjipt at vi ikke får satt den inn... sikkert litt feilpost, men moderator vær så snill å ikke steng tråden... Endret 21. november 2003 av Jibril2k
Amnio Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 Går ut ifra at du sikter etter å montere disken i en 5,25" slot og ikke i de vanlig plasseringene siden du sikter til festeskinner. Er det ikke sånne ca 2cm store hull i Chieftec tårnene der enheten skal sitte? I såfall kan du ta noen store strikk og spenne to strikk under disken og to over. Ta så å sett inn disken og "tvinn" strikkene rundt denne slik at nedre strikk går over disken og øvre strikk går under. Disken vil da sitte godt fast og vibrasjoner fra den vil elimineres, så dette er super støydempning, så ta det som en bonus. Strikktypen jeg prater om er av den typen du får på bensinstatsjoner med ei hempe i begge ender. Andre typer fungerer sikkert også bra, bare pass på at ikke strikktypen du velger blir sprøtt etterhvert. Har du ikke lyst på så "vågal" metode å feste ting på så ta en bit tre eller lignende å borr hull der du venligvis finner dem på skinnene. Lås dem så fast til kabinettet med en skrue slik at disken faktisk holder seg der.
Jesper Karsrud Skrevet 21. november 2003 Forfatter Skrevet 21. november 2003 Jeg mente å feste i 3.5"... men vi fant skinnene, så problemet er løst! men nå magler det bare formateringen... og det husker jeg ikke hvordan man gjør i XP... har kun gjort det i 98... må jeg lage bootdisk?
Leoron Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 xp skal boote den, hvis det er en original cd
Jesper Karsrud Skrevet 21. november 2003 Forfatter Skrevet 21. november 2003 skjønner ikke helt hva du mener... skal jeg lage bootdiskett med fdisk? også boote den i oppstarten?
Spragleknas Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 Sett inn XP ceden og boot fra den ( velg boot rekkefølge: CD-ROM, HDD, FLOPPY i BIOS)
Sleepy Gary Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 du kan bruke XP cden, eller du kan formatere i Windows med Disk management som du finner i Control panel > Aministrative tools > Computer Management > Diks management. Der finner du bare disken og velger formater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå