Gå til innhold

EDGE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3G kommer nok når 4G er utbygget i resten av verden...

De norske operatørene (spes. telenor) ser ingen grunn til å videreutvikle noe som helst, ettersom de har så ufattelig høy fortjeneste på de tjenestene de driver nå. Uansett, hvis UMTS kommer til Norge, blir det sikkert så dyrt at det ikke går an å bruke for folk flest. (Sikkert 1MB grense i måneden ala Telenor ADSL... :lol: )

Lenke til kommentar

Nei, det ser ut til at både Telenor og NetCom foreløpig dropper EDGE. Grunnen til det er som sagt at de tjener for bra på GSM til at de vil risikere noe annet, og fordi de satser på 3G istedenfor. EDGE går jo tregere enn 3G så hvorfor skal man fikle med å lage noe som er middelmådig enn det man snart har.

 

Men EDGE er ganske billig å bygge ut. Så hvis feks mindre selskaper som Chess eller Teletopia bygger ut eller bygger videre på sine nett, så kan de installere EDGE uten å måtte gå til skifteretten.

Lenke til kommentar
Men EDGE er ganske billig å bygge ut. Så hvis feks mindre selskaper som Chess eller Teletopia bygger ut eller bygger videre på sine nett, så kan de installere EDGE uten å måtte gå til skifteretten.

Chess eier ikke noe mobilnett, de leier så vidt jeg vet kappasitet fra Telenor. Teletopia derimot har et lite nett i Oslo området, men jeg tviler på at de kommer med EDGE

Lenke til kommentar
Raptor' date='22/11/2003 : 19:51']
Men EDGE er ganske billig å bygge ut. Så hvis feks mindre selskaper som Chess eller Teletopia bygger ut eller bygger videre på sine nett, så kan de installere EDGE uten å måtte gå til skifteretten.

Chess eier ikke noe mobilnett, de leier så vidt jeg vet kappasitet fra Telenor. Teletopia derimot har et lite nett i Oslo området, men jeg tviler på at de kommer med EDGE

Sorry, dårlig formulert.

 

Jeg mente at Chess kunne komme tiå BYGGE ut eget nett med feks EDGE, eller Teletopia kunne komme til å UTVIDE sitt nett og/eller bygge ut EDGE. Selvfølgelig er dette ren spekulasjon, men dette kan være en gullgruve for mindre selskaper som ikke har like mye kapital som Telenor og NetCom, og som ønsker å konkurrere med Telenor og NetCom sitt 3G-nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...