Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105476
kan det ha noe med når du målte deg? Som sagt tidligere i tråden så er du lavere på kvelden osv.

Det utgjør ikke den store forskjellen. Maks 2 cm, noe som bør gi et avvik på rundt 1%.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Offentlige initiativer ‘mot’ DHMO

* I 1990 lot Eric Lechner og Lars Norpchen sirkulere en DHMO-forurensningsadvarsel på området til University of California, Santa Cruz.

* I 1994 opprettet Craig Jackson et nettsted for Koalisjonen for Forbud mot DHMO. Sida spredte seg vidt både på og utenfor nettet, iberegnet offentliggjøring som en annonse i en utgave av Analog Magazine i 1995.

* I 1997 samlet Nathan Zohner – en 14-årig junior highschoolelev i Idaho Falls, Idaho – 43 stemmer for å forby kjemikaliet, av 50 spurte personer blant sine klassekamerater. Zohner mottok førstepremien i Greater Idaho Falls Science Fair for analysen av resultatene av sin undersøkelse.

* I 1998, inspirert av Jackons nettside og Zohners forskning, skapte Tom Way Dihydrogen Monoxide Research Division (DHMO.org) sitt nettsted som en morsom og informativ undervisningsressurs for lærere angående kritisk tenkning og informasjonskompetanse.

* Kate Dalgleish og Mikael Sydor – highschoolelever fra Calgary, Alberta, Canada–sirkulerte en underskriftsliste i April 2004 for å forby kjemikaliet som ledd i Western Canada High School film festival. Flere highschoollærere i kjemi og realfagsstudenter underskrev listen som ba kommunestyret forby det «farlige kjemikaliet» med hjemmel i den oppdiktede Lov om Farlige Kjemikalier. Filmen de laget vant filmfestivalen.

* Ideen ble brukt i en episode av TV-programmet Bullshit! med Penn & Teller der de fikk selverklærte miljøvernforkjempere til å skrive på underskriftslisten for å få et forbud mot DHMO.

* I Mars 2004, holdt byen Aliso Viejo i California nesten på å vurdere forbud mot bruken av polystyrenkrus ved offentlige arrangementer fordi dihydrogenmonokid blir brukt i framstillingsprosessen. Saken kom på bystyrets dagsorden etter at en juridisk assistent fant DHMO omtalt på nettet uten å innse at det var en spøk. Saken ble tatt av dagsorden før det kom til stemmegivning men ikke tidsnok til å spare byen for en drøss med uheldig medieomtale. - Only In America!

* Lag fra TV-serien The Game sirkulerte i 2005 en underskriftsliste for å få forbudt dihydrogenmonoksid ved Fisherman's Wharf i San Francisco, California ikledd superhelt-kostymer.

 

 

:!: Folk er dumme! :p

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
I Texas er det ulovlig å male grafitti på en annen manns ku, og i New York er det et lovbrudd å kaste en ball på en annens hode, selv om det er for moro skyld.

 

I Rochester, Michigan sier loven at dersom man skal bade offentlig i badebukse eller badedrakt, skal denne først være inspisert av en politimann. :thumbup:

 

Dette høres ut som noe noen har funnet opp for å sverte USA. Har du en pålitelig kilde?

Fant to av eksemplene (se nettsidene under) men er ikke USA kjent for å ha en rekke idiotiske lover? Det er jo heller et faktum enn en myte at folk anmelder hverandre for all verdens rare ting over there.

 

Ikke pålitelige kilder, men kilder:

http://www.lawguru.com/weird/part01.html

http://www.strangefacts.com/laws.html

 

Slike lover som står på nettsider kan komme av ting som er blitt dømt som lovbrudd ved en rettssak.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det bommet med 2,5% hos meg.

Jepp sitter man forran PC-en mer enn 25 timer i døgnet synker kroppen sammen og det gylne snitt vil ikke lenger være inntakt.

 

Det er det eneste logiske svaret jeg har.

 

For å ikke være morsom:

 

simenen1 :

Kanskje du har stor navle så prøv å ta mål fra nederst av navlen test det ut. Så prøver du øverst av navlen. Dette skal faktisk gå på alle mennesker, så at det ikke går på deg kan jeg ikke fatte og ikke begripe.

 

Dette trikset kan også gjøres på: Benet og kneet, fingeren og den "knedelen" på fingeren, Hånden og knokene, armen og skulderen.

 

Altså del på hverandre og få 1.68

 

Ha en forsmakende aften

:thumbup:

Endret av Mrfluesikring
Lenke til kommentar
Det bommet med 2,5% hos meg.

Jepp sitter man forran PC-en mer enn 25 timer i døgnet synker kroppen sammen og det gylne snitt vil ikke lenger være inntakt.

 

Det er det eneste logiske svaret jeg har.

 

For å ikke være morsom:

 

simenen1 :

Kanskje du har stor navle så prøv å ta mål fra nederst av navlen test det ut. Så prøver du øverst av navlen. Dette skal faktisk gå på alle mennesker, så at det ikke går på deg kan jeg ikke fatte og ikke begripe.

 

Dette trikset kan også gjøres på: Benet og kneet, fingeren og den "knedelen" på fingeren, Hånden og knokene, armen og skulderen.

 

Altså del på hverandre og få 1.68

 

Ha en forsmakende aften

:thumbup:

 

Viste dere at det er 24 timer i et døgn?

Lenke til kommentar
Viste dere at ironi ikke virker like bra over Internett? Det er faktisk bevist av folk tar ord og setninger skrevet med ironi dødlig alvorlig.

 

Trengte det virkelig å bevises? Den viktigste delen av ironi er jo måten den blir fremført på, noe som går tapt over nettet. Skreven ironi skal man være veldig forsiktig med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det bommet med 2,5% hos meg.

Jepp sitter man forran PC-en mer enn 25 timer i døgnet synker kroppen sammen og det gylne snitt vil ikke lenger være inntakt.

 

Det er det eneste logiske svaret jeg har.

 

For å ikke være morsom:

 

simenen1 :

Kanskje du har stor navle så prøv å ta mål fra nederst av navlen test det ut. Så prøver du øverst av navlen. Dette skal faktisk gå på alle mennesker, så at det ikke går på deg kan jeg ikke fatte og ikke begripe.

 

Dette trikset kan også gjøres på: Benet og kneet, fingeren og den "knedelen" på fingeren, Hånden og knokene, armen og skulderen.

 

Altså del på hverandre og få 1.68

 

Ha en forsmakende aften

:thumbup:

 

Viste dere at det er 24 timer i et døgn?

 

Er faktisk 23h, 56 min og 4.1 s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...