Gå til innhold

FEATURE: Vår skribent dro på The Gathering for første gang som 28-åring


Anbefalte innlegg

Var på TG i '96, '97, 98', '99 og '00! Tenker på de stundene med et stort smil! :) Nå blir det vel til at jeg aldri kommer meg dit igjen, ikke fordi at jeg ikke kunne ha hatt det gøy, men fordi at slik er bare ikke livet for meg lengre..

 

Håper i hvert fall den nåværende livssituasjonen er selv valgt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var 13 år første gangen jeg var på TG. Nå er jeg 30. Og dame. Jeg skal ikke juge, det blir litt moderlige bekymringer når man ser disse småtassene som ligger med hodet på tastaturet, omkranset av ostepopp og tomme Rock Star-bokser. 

 

Men tja, jeg synes det funker helt fett å være voksen på TG. Jeg har råd til hotell og vett til å spise ordentlig mat. Men det er også viktig å ha med seg noen på cirka samme alder, ellers kan det bli litt vel juvenile :b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, jeg er selv i kategorien 30+ (isj), men var deltager på TG første gang da jeg var 16år , og siste gang for noen år siden, når jeg var 28 (vi var 5 stk som ville på nostalgi-TG når vi var 27, det var morro så det gjentok seg. Nå er det unger og styr inne i bildet så ikke så lett å få til med alle lenger). Har vært på TG 8 år tror jeg det er blitt.

 

Første inntrykket mitt etter å ha lest artikkelen er at forfatteren er litt pinglete(?) - mye syting synes jeg... noe sier meg at det ikke akkurat er marine jeger materiale vi snakker om.. hvis man seriøst blir sliten og ødelagt i skuldrene av å bære PC utstyr og hylle utstyr fra bilen og inn i skipet så er det kanskje på tide å se på den fysiske formen sin generelt? Det er jo ikke ett punkt TG kan noe for.

 

Jeg var som nevnt siste gang på TG når jeg var 28 år (samme alder som forfatter) og vi hadde med oss Billy hyller fra Ikea som vi bygde når vi kom opp. Det fungerte perfekt. Vi hadde hotellrom, og vi kastet inn håndkleet rundt 1-2 tiden hver kveld og dro på byen. I seng rundt 4-5, og tilbake til skipet i 12 tiden på dagen.

Arne ropet er irriterende, og altfor høy musikk er plagsomt til tider. Virker som de har fått ett bra opplegg på det nå med lyset i taket.

Med litt TG-erfaring under beltet så tar man med seg støydempende headsett og god stol. Utover det så er det null problem å finne ordentlig mat i skipet, kantinen har baguetter, pizza, osv.

Hylle er ett must, men både stol og hylle hadde forfatter også, så de var godt nok forberedt til å ha en god opplevelse...

 

Anyway, bare noen tanker fra en som er 30+ og har vært på TG etter han ble "voksen" og anbefaler det for de som ønsker :) Det er overraskende mange 25+ der og ikke ett fjortiss-LAN slik man skulle tro.

 

Hehe, det var artig. Har sjøl tjenestegjort i Telemarksbataljonen og hatt 2 turer i Afghanistan, og har konkurrert både på fitness i tillegg til en rimelig lang karriere som alpinist. Men hadde ALDRI holdt ut på Gathering, med støy og nerdesirkus i ett kjør. Da er vel jeg også ei "pingle" på over 30 ;)

Lenke til kommentar

Føler sterk sympati med skribenten her. Hadde aldri begitt meg ut på TG (i min alder av nærmere 30år) uten seriøs betaling. Fysj.

 

God, høy musikk og vettuge venner har en hjemme og ikke minst treningsstudio med tunge vekter :D . Kunne til nød tenkes å dra opp på dagspass og få med meg seminarer.

Lenke til kommentar

 

15 år siden sist jeg var der..... Følte meg for gammel da som 20 åring.....

Fatter det ikke..... unger på TG legger igjen alt av folkeskikk hjemme.

Og det ropes fortsatt Arne? Jeeeze!

 

Jeg synes ikke kids på TG er noe mer ugreie enn den jevne fjott jeg møter i Oslo hver dag.

 

Nja, dette reflekterer jo bare et samfunnsproblem vi har i dag - unger blir sydd puter under ermene på, vokser opp uten særlig ansvar eller å måtte kjempe for ting. Da får man en haug drittunger. Finnes de som oppfører seg såklart.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes ikke kids på TG er noe mer ugreie enn den jevne fjott jeg møter i Oslo hver dag.

Nja, dette reflekterer jo bare et samfunnsproblem vi har i dag - unger blir sydd puter under ermene på, vokser opp uten særlig ansvar eller å måtte kjempe for ting. Da får man en haug drittunger. Finnes de som oppfører seg såklart.

 

 

...og med fjott mener jeg egentlig voksne folk som ikke eier folkeskikk. Sniker i køen, breier seg på trikken, presser seg inn på toget før folk har gått av, stikke ut øynene dine med paraplyen sin, aldri sier takk når du holder opp døra for dem, etc.

 

Okei, dette er, som du kanskje skjønner, noe som irriterer ræva av meg, så jeg kunne sagt mye mer om saken. Men poenget er at kidsa på TG absolutt ikke er noe verre enn den gjengse nordmann :b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes ikke kids på TG er noe mer ugreie enn den jevne fjott jeg møter i Oslo hver dag.

Nja, dette reflekterer jo bare et samfunnsproblem vi har i dag - unger blir sydd puter under ermene på, vokser opp uten særlig ansvar eller å måtte kjempe for ting. Da får man en haug drittunger. Finnes de som oppfører seg såklart.

 

 

...og med fjott mener jeg egentlig voksne folk som ikke eier folkeskikk. Sniker i køen, breier seg på trikken, presser seg inn på toget før folk har gått av, stikke ut øynene dine med paraplyen sin, aldri sier takk når du holder opp døra for dem, etc.

 

Okei, dette er, som du kanskje skjønner, noe som irriterer ræva av meg, så jeg kunne sagt mye mer om saken. Men poenget er at kidsa på TG absolutt ikke er noe verre enn den gjengse nordmann :b

 

 

Det er godt mulig,men når man samler så mange på et sted, uansett arrangement (nesten) så blir det ofte litt for mye av det "gode". :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...