Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Utleier kreve at jeg betaler gebyret på kontoen


Anbefalte innlegg

Skulle leie en hybel hos en dame. Bodde der ca 2 uker før jeg fant ut at jeg ikke ville bo der lengre. Hadde ikke skrevet kontrakt eller noe, men hun hadde opprettet en depositumskonto som jeg hadde betalt inn 10k på. Når jeg nå har sagt opp hybelen, og sier at hun skal frigjøre pengene på depositumskontoen, så sier hun at hun skal belaste meg for gebyret. Har hun krav på at jeg skal betale gebyret for kontoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heldigvis for deg er reglene veldig klare for depositumskonto, og nei du skal ikke betale det gebyret. 

 

Det er så klart helt rett men reglene er også klare på oppsigelsestid.

 

Er det ikke avtalt noen oppsigelsestid så er oppsigelsestiden 3 mnd... for meg høres det ut som om utleier lar TS flytte ut rimelig kjapt og før utleier blir virkelig vanskelig med loven i hånd er det kanskje like greit å bare betale og stikke.

Lenke til kommentar

 

heldigvis for deg er reglene veldig klare for depositumskonto, og nei du skal ikke betale det gebyret. 

 

Det er så klart helt rett men reglene er også klare på oppsigelsestid.

 

Er det ikke avtalt noen oppsigelsestid så er oppsigelsestiden 3 mnd... for meg høres det ut som om utleier lar TS flytte ut rimelig kjapt og før utleier blir virkelig vanskelig med loven i hånd er det kanskje like greit å bare betale og stikke.

 

Å det stemmer ifølge lovdata !

Lenke til kommentar

 

heldigvis for deg er reglene veldig klare for depositumskonto, og nei du skal ikke betale det gebyret. 

 

Det er så klart helt rett men reglene er også klare på oppsigelsestid.

 

Er det ikke avtalt noen oppsigelsestid så er oppsigelsestiden 3 mnd... for meg høres det ut som om utleier lar TS flytte ut rimelig kjapt og før utleier blir virkelig vanskelig med loven i hånd er det kanskje like greit å bare betale og stikke.

 

 

Er det 3 mnd oppsigelsestid selv om man ikke har kontrakt. Kom uansett til en muntlig avtale om 1 mnd.

Endret av anonym93
Lenke til kommentar

 

 

heldigvis for deg er reglene veldig klare for depositumskonto, og nei du skal ikke betale det gebyret. 

 

Det er så klart helt rett men reglene er også klare på oppsigelsestid.

 

Er det ikke avtalt noen oppsigelsestid så er oppsigelsestiden 3 mnd... for meg høres det ut som om utleier lar TS flytte ut rimelig kjapt og før utleier blir virkelig vanskelig med loven i hånd er det kanskje like greit å bare betale og stikke.

 

 

Er det 3 mnd oppsigelsestid selv om man ikke har kontrakt. Kom uansett til en muntlig avtale om 1 mnd.

 

 

Ok, hvis du da bor ut oppsigelsestiden hadde jeg nektet å betale gebyret.

 

Edit:

Merk at hvi du sa opp i april må du bo der ut mai.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Hvilket gebyr?

 

Depositumskonto skal opprettes i leietakers navn. Utleier skal betale kostnaden for opprettelse av konto.

 

Går utifra at kostnaden for depositumskonto-opprettelse er 'gebyret' her.

 

 

Måtte sjekke. For alt jeg vet ville banken ha ekstra gebyr for å avslutte depositumskonto så snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...