Gå til innhold

[Løst] (Mini) ITX spill-pc til rundt 20k inkl. skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La Menthe: Takk for oppklaringen. Jeg har blitt overbevist om at i5-6600K er det beste valget å gå for.

 

Thobjo: Kan du gi meg et forslag til hvilken m.2 disk som vil passe til et Z170l hovedkort?

Edit: Bare glem det. Etter å ikke ha forstått hvor en m.2 disk skal få plass skjønner jeg nå at den installeres på baksiden av hovedkortet!

Endret av nietzsche
Lenke til kommentar

 

Det vil passe bra på msi z170I, det er samme mobo som jeg har selv.

Den har i utgangspunktet ikke støtte for m.2 2280 men det går om du ser på bildene mine i silverstone ocs forum tråden :)

 

Husk at du vil miste kjøleeffekt om rørene i kjøler må opppover og så ned til finnene, så helst montering med rør ned, venstre eller høgre.

 

På ett kabinett som kan stå alle veier er det greitt å huske på :)

 

Hei igjen

 

Du sier at en Raijintek Pallas passer bra på et z170l. Gjelder dette også Asus Z170l? Pga. kompatibilitet med m2. 2280 tenker jeg å velger Asus fremfor MSI. Ser at Pallas har en vifte på 140mm og synes det høres stort ut. I tillegg er total høyde med vifte på 68mm, der anbefalt maks-høyde er 58mm i RVZ02 (som jeg også tenker å gå for).

 

Utdrag fra dette innlegget hvor et medlem av OC-forumet nevner kompatibilitet til Asus-hovedkortet:

"Asus Z170i Pro Gaming socket placement is the most "aligned with the vent" one. (..). You cannot use Cryorig C1 or Raijintek Pallas with it."

 

Mitt alternativ til Pallas var en Noctua nh-l9i, men ser at denne har en TDP (thermal design Power) på maks 65W. i5-6600k yter 95W. Med et kabinett (RVZ02) uten aktiv kjøling blir jeg litt skeptisk til potensielt høy temperatur på CPU.

 

Hvordan fikk du løst dette?

Endret av nietzsche
Lenke til kommentar

Asus var egentlig ikke oppe til vurdering for min del pga måten cpu står i sokkel og layout.

 

En annen kjøler som kan vurderes er cryorig C1 som er litt lavere.

 

Raijintek Pallas går på delidded og barecore cpu med viften på utsiden.

Noe som såklart ikke er for alle :)

 

Jeg har forøvrig ikke noen av de her men en Noctua D15s med ca dobble TDP :)

 

Må og huske at rvz01 og rvz02 er forskjellig oppbygd, vifteplassering etc og at det kommer med og uten vindu.

Lenke til kommentar

Jeg har nå landet på en konfigurasjon jeg er fornøyd med. Silverstone Rvz02 ble vraket til fordel for et Fractal Core 500 - dette med hensyn til bedre kjølemuligheter. I en stund var jeg inne på tanken om å kjøpe en Samsung 950 PRO M.2 512GB SSD-disk, men bytter ut denne med en 850 EVO M.2 da jeg ikke tror det vil ha noen praktisk fordel sammenlignet med den ekstra kostnaden. Skjerm er bestilt, og her valgte jeg en AOC G2460PG. Råstygt eksteriør men skal tydeligvis fungere bra.

 

- Fractal Core 500

- Asus Z170I Pro Gaming

- Intel Core i5-6600K

- Evga GeFore GTX 980 Ti SC+ACX2+

- 16Gb Kingston HyperX Fury DDR4 2666mhz

- Samsung 850 EVO M.2 500Gb

- Cooler Master Hyper 212 Evo

- 2x Noctua 120mm/140mm

- AOC 24'' G2460PG Gsync 144 hz 1ms osv.

 

Så da gjenstår den endelige dommen fra det kyndige fagråd. Hva tror dere? Ser dette greit ut?

 

Ps. total sum inkludert skjerm ble på ca. 20 500 kr. 

Endret av nietzsche
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...