Gå til innhold

Leter etter nytt smartled til kjøkkenbenk


Anbefalte innlegg

Hei.. 

Så da har selvsagt Elektriker'n ikke hørt på oss og installerte 4 spotter under veggskapene på nytkjøpte kjøkken. 

de han installerte er disse her:
http://www.led-spot.no/products/ledstar-matt-hvit-24w-led-ip54-3
med denne drivern
http://www.led-spot.no/products/ledstar-driver-700ma

nå skal jeg prøve å bruke mest mulig av installasjon - siden dusten limet kablene til spottene direkte på lyslisten, så det blir noe skikkelig stygg å ta de av igjen.

kjenner dere noen ledspotter som kan byttes til, som passer rett i den "gamle" løsningen? vil helst ha RGB, og noe form av remote (helst noe som passer i smarthus - selv om jeg ikke har bestemt meg hvilken løsning det blir .. noe med zigbee, z-wave, og RF tenker jeg..)

eller er jeg for optimistisk å må bare røske alt ut igjen? i såfall hva ville dere anbefale?

Hilsen, Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noe som kan erstatte det du har uten å koble det opp igjen på nytt.

 

Men det burde være mulig å kunne automatisere og dimme de spottene du har nå, uten problemer. Og har du egentlig bruk for RGB? Det er kult to-tre ganger, så mister det litt funksjon, med mindre du har jenter under 17 år i husstanden.

Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes noe som kan erstatte det du har uten å koble det opp igjen på nytt.

 

Men det burde være mulig å kunne automatisere og dimme de spottene du har nå, uten problemer. Og har du egentlig bruk for RGB? Det er kult to-tre ganger, så mister det litt funksjon, med mindre du har jenter under 17 år i husstanden.

 

RGB er ikke  viktig for meg, men i allefall at de er dimmbar og klargjørt - eller at det tar minst mulig tid å integrere det i en smarthus-løsning.. 

nå er jeg jo ikke elektriker, men det er greit å vite hva jeg skal fortelle elektriker'n hva jeg trenger, eller i det minste kjøpe de ting jeg vil ha og som funker mine behov og ikke hva elektrikern syns passer folk flest..

bare bytte lysbryter til en dimmer vil vel ikke fungere, siden jeg da komme å dimme selve drivern.. ? Eller funker det helt fint? eller må jeg på måte sette en dimmer mellom drivern og leds?

med andere ord:

Hvordan ville du gjort det sånn at kona får seg en dimmbryter på veggen (nå "fikk" vi bare en enkel on/off bryter)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...