Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell xps m1330 problemer. Sluker minne.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter litt tull med min gode gamle Dell xps m1330 så måtte jeg formatere den og legge inn igjen windows 7.

 

Etter det så sluker den minne. Og jeg får ikke instalert oppdateringer.

 

Hva skyldes dette?

 

Mshost bruker over 1GB og når jeg søker etter oppdateringer så står den bare å "ser etter oppdateringer" i timesvis uten at det skjer noe.

 

Har prøvd å leggge inn igjen windows flere ganger, også med en annen windows cd. Men samme feil hver gang.

 

Kan dette være hardware relatert?

 

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mere detaljer hadde vært bra :

Etter litt tull med min gode gamle Dell xps m1330 ....

 

 

Men det er over 200 oppdateringer etter Windows 7 så ja , det tar mange timer og avhengig av hastighet hos deg og slots og hastighet du får hos WU servere i USA/globalt.

 

 

Hvorfor ikke legge inn Windows 10 på den.

 

Anbefalt ressurs:

http://dellwindowsreinstallationguide.com

Lenke til kommentar

Hei.

 

Windows 10 er helt sikkert et alternativ, men vil helt holde på 7 litt til. Får evt. Bruke 10 vis ikke dette løser seg.

 

Har jo formatert denne maskinen med win 7 hundre ganger før så skjønner ikke hvorfor dette skal skje nå.

 

Har samme problem med og uten de nyeste oppdaterte drivere.

 

Det første som skjedde etter jeg formaterte var at svhost brukte 1-1,5gb ram.

 

Søkte litt på nettet og det ble kalt "memory leak". Var en hotfiks for det men det løste ikke problemet.

 

Andre problmet er jo at den ikke vil oppdatere seg.

 

Det står at windows søker etter oppdateringer, men sånn kan den stå i 2dager uten at det skjer noe annet..

Lenke til kommentar

Hei.

SVCHOST er en hostprosess som brukes til å loade/kjøre kjørbare dll.

Et ulikt utvalg av dll fra Windows og ulike programmer ligger under hver enkelt svchost prosess som kjører , deriblant Windows update.

At "en" av disse svchost prosessene bruker mye minne sier ikke noe om memory leak.

 

En kan bruke andre verktøy for å "spionere" på prosessene i Windows . F.eks prosess explorer fra Microsoft system internals.

CMD prompt med tasklist /svc viser deg f.eks hvilke dll sammen med prosess id under en service host prosess.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...