Gå til innhold

Creepy hacker-romkamerat?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lagt til alt for mange skypekontakter etter besøk på noen tvilsomme sider kom det til å skje noe igjen . Etter å ha chattet litt så viste en meg en videosnutt der det vistes livefeed fra webcammen til en av facebook kontaktene mine. Hackeren kom med trussel om at viss jeg ikke betalte så skulle hackeren spre et virus til alle facebookkontaktene mine. (vedkommende ramset opp alle kontaktene) Vedkommende har fått tillgang til pc min da facebook kontaktene er noe jeg ikke deler offentlig.

 

Sa at de kunne se alt som folk skrev på pcn som de hadde hacket seg inn på.

 

Det dukket plutselig opp skrift på mandarin på vilkårlige steder i firefoxen.

Hva gjør jeg får å finne ut om jeg fortsatt er hacket?

På forhand takk for hjelp.

Endret av Wolfchant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av alle nettbaserte prosesser, derretter sjekker du netstat (commando i cmd) om du finner noen ureglemessige ip-adresser som kommer opp flere ganger, dette vil selvsagt ikke fungere om vedkommende bruker VPN, noe som de fleste "hackere" gjør om de ikke er komplette idioter. 

Endret av bjey1999
Lenke til kommentar

Har kjørt malmwarebytes men den fant ikke msn

Etter litt research fannt jeg mye rart. Blant annet en veldig mistenklig ip adresse med opne porter for ssl og remote control, typisk hacker.... Jeg ville ha blocka alt av slike ip adresser, skaffet bedre brannmur, skru av pålogging for andre steder på facebook osv. Derretter endre passord.

Også post outputten du får når du skriver netstat -ba som admin i cmd

Endret av Hårek
Bilder skal ikke siteres
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...