Gå til innhold

GTX 570 til GTX 750 TI?


Anbefalte innlegg

Ja eg trur me går for 970 og g-sync skjerm, blir ferdig med det og så er me happy og glad.

 

 

Nokon som vil anbefala ein av desse tre skjermane, er det noko reell forskjell?

 

https://prisguiden.no/sammenlign/?p[]=209998&p[]=209999&p[]=251884

eller denne:

https://prisguiden.no/produkt/acer-xb270hud-245349

 

https://www.komplett.no/product/815653/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-24-led-g-sync-g2460pg#

 

Shoppa meg denne og er mer enn fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min anbefaling er å holde ut i 2-3 måneder til med det du har. Skjermkort i prisklassen du er ute etter kommer da, og da også med mindre strømforbruk som hovedfokus (noe som skal løse PSU-problemet ditt). AMD lover i hvert fall 2-2,5 ganger lavere strømforbruk enn deres nåværende kort. Da får du et nytt utvalg av både bedre/billigere kort enn det du allerede har nå -- både fra AMD og Nvidia.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min anbefaling er å holde ut i 2-3 måneder til med det du har. Skjermkort i prisklassen du er ute etter kommer da, og da også med mindre strømforbruk som hovedfokus (noe som skal løse PSU-problemet ditt). AMD lover i hvert fall 2-2,5 ganger lavere strømforbruk enn deres nåværende kort. Da får du et nytt utvalg av både bedre/billigere kort enn det du allerede har nå -- både fra AMD og Nvidia.

 

Glad eg fulgte tipset ditt. Blir vel ein GTX 1080, pluss ein PG279Q. Og så får eg heller ta å oppdatera resten av PCen om eit års tid. Det vil vel gå greit med ein så heftig GPU-oppgradering trass i at den 'omkringliggjande' hardwaren er litt utdatert.

Lenke til kommentar

Spørs om du vil bruke så mye penger på skjermkort. gtx 1080 Fe/ref korte starte på 7600kr på komplett, 3parts kortene vil havne rundt 7000-7500kr. gtx 1070 Fe/ref vil nok havne på rundt 5000kr og 3 parts  rundt 4500-5000kr. Så kanskje vente på gtx 1060, men vi vet ikke når dette kommer og hva dette vil koste. 

 

Ellers så kan det hende at gtx 900 serien vil gå ned i pris etterhvert som gtx 1080/1070 er i salg.

Men så sies det at på computex som er fra 31mai-4juni så skal amd vise frem sine nye kort. Så kan være greit å vente og se hvor bra disse kortene er og hva dem vil koste.

 

Ellers så er pcen din forsatt bra nok til å spille masse spill så fort du får et nytt skjermkort, men så at du skrev at du hadde bare en 1x128gb ssd som er akkuart nok stor til å ha windows/programer på. Men vil anbefalt og fått deg en 256gb ssd eller en 512gb ssd som en rein spille disk.

Lenke til kommentar

Jeg ville spart og kjøpt noe skikkelig, som feks gtx 1070. Da har du grei ytelse i mange år, og slipper å bytte dersom du tåler å være litt sparsom på grafikkinnstillingene i fremtiden.

De to neste årene derimot, vil du klare å spille det meste på Max.

Å kjøpe noe dårlige greier som 960(ikke direkte dårlig, men likevel), resulterer i at du må bytte raskere.

Kjøp deg 1070 når det kommer om noen uker, er min anbefaling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...