Gå til innhold

G551 - hvordan er den egentlig?


deo123

Anbefalte innlegg

Jeg har bare funnet en test av maskinen, hos dinside.no.

 

Jeg trenger litt mere info om hvordan den yter.

 

Jeg er litt bekymret angående viftestøy på denne maskinen, siden jeg forstår at den går konstant.

 

Hvor kjappt er egentlig skjermkortet? er det dedikert eller shared? Radeon 9000.

 

Hvordan er egentlig batterilevetiden, ved bruk av WORD, EXPLORER, lette applikasjoner, ikke spill

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Sitter selv på en G551 nå. Har hatt den i ca tre uker, og har foreløpig ingenting å klage på. Viftestøyen har ikke jeg merket noe til, men det er kanskje pga. de andre PCene på rommet mitt bråker rimelig mye ;-) Noe bråker den nok, til å være en Centrino-maskin.

 

Når det gjelder skjermkortet, er minnet dedikert. I 3DMark 2001, har jeg fått ca 7550 poeng, med de nyeste Catalyst-driverne til ATI (3.9), så kan vel ikke klage på det.

 

Ved normalt bruk, varer batteriet for meg i ca. 3.15t.

 

Eneste problemet jeg har merket, er at wlan-kortet hadde en tendens til å falle ut alt for ofte. Men dette problemet løste seg ved å oppgradere til nyeste firmware på aksesspunktet mitt. Så vil ikke tro dette har noe med kortet å gjøre.

 

Ellers er jeg storforrnøyd med med laptopen, og angrer ikke på kjøpet :-)

Anbefales!

Lenke til kommentar

Jepp, vil vel egentlig si meg enig med piit. Men, uansett hva man synes om vifta. Den bråker mer enn andre centrinoer jeg har vært borte i (Acer 660-serie, Tundra 1555). Vifta går hele tiden, så veldig høy er ikke lyden, men den er der. Helt konstant går den ikke, for kjører du 3d applikasjoner hører du den bedre. Men skal du ha en musestille, er ikke g551 for deg. Batteriet er heller ikke av det aller beste, noe særlig mer enn piit sier kan du nok ikke regne med. To usb-porter er det, acer 661 har 4. Mange klager over det kombinerte Wlan og modemkortet fra Realtek. Jeg er fornøyd med det, har forbindelse stort sett de samme plassene som folk med intel sitt kort. Fullt like bra er det dog ikke, der de med intel-kort har low-signal men likevel klarer å holde seg koblet til, har realtek kortet en tendens til å hoppe av og på. Men så ille som noen antyder, har ikke mitt vært.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Man kan kjøpe maskinen som barebone og med litt minimale komponenter får man en maskin til ca 11.500 som må være rimelig billig for en Centrino med bra skjermkort.

 

Vet noen om det finnes en butikk e.lignende i Oslo som har den ustillt? som er oppe å kjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...