Gå til innhold

Hvor får man tak i en billig Buffer Tube (Mil Spec)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du spør om en meget spesifikk del til et våpen som bare kan benyttes lovlig her til lands av folk som har drevet aktivt med skytesport i minimum to år. Du hadde antagelig ikke greid å drive så lenge med den sporten (dynamisk skyting) uten å få greie på et utvalg sjapper som har eller kan skaffe slikt. Videre ville det antagelig være både enklere og mer effektivt å spørre i klubben du ville måtte skyte i, enn her på et (primært) teknologiforum.

 

Jeg sier ikke at det er umulig at du har legitim bruk for en slik sak, men hittil er det ikke mye jeg har sett som antyder det.

Lenke til kommentar

Du spør om en meget spesifikk del til et våpen som bare kan benyttes lovlig her til lands av folk som har drevet aktivt med skytesport i minimum to år. Du hadde antagelig ikke greid å drive så lenge med den sporten (dynamisk skyting) uten å få greie på et utvalg sjapper som har eller kan skaffe slikt. Videre ville det antagelig være både enklere og mer effektivt å spørre i klubben du ville måtte skyte i, enn her på et (primært) teknologiforum.

 

Jeg sier ikke at det er umulig at du har legitim bruk for en slik sak, men hittil er det ikke mye jeg har sett som antyder det.

 

For det første så trenger man ikke å drive med dynamisk skyting for å benytte en buffertube lovlig. Absolutt ingen tillatelse kreves får å kjøpe hverken bruke en slik del. Den kunne hvem som helst kjøpt i butikk akkuratt som lyddemper, pistolgrep, kolbe osv. Vet om mange nettbutikker som selger buffertubes, men jeg lurte på hvem som selger billigst. Er nok et alt mulig forum detta gitt og er ikke ute etter noen lange unødvendige diskusjoner. Vis du ikke har noe å bidra med så trenger du heller ikke å kommentere. Men vi er jo tros alt på diskusjon.no. Du får ha en meget fortreffelig aften MR.

Lenke til kommentar

For det første så trenger man ikke å drive med dynamisk skyting for å benytte en buffertube lovlig. Absolutt ingen tillatelse kreves får å kjøpe hverken bruke en slik del. Den kunne hvem som helst kjøpt i butikk akkuratt som lyddemper, pistolgrep, kolbe osv. Vet om mange nettbutikker som selger buffertubes, men jeg lurte på hvem som selger billigst. Er nok et alt mulig forum detta gitt og er ikke ute etter noen lange unødvendige diskusjoner. Vis du ikke har noe å bidra med så trenger du heller ikke å kommentere. Men vi er jo tros alt på diskusjon.no. Du får ha en meget fortreffelig aften MR.

Det er riktig som du sier at det ikke bare er dynamisk som driver med AR-15, man kan også bruke disse i skyting gjennom NROF (Norske ReserveOffiserers Forbund), men der også ville vel kunnskapen om hvor man skaffer slikt være ganske vanlig å få. Og det er også riktig som du sier at det ikke ligger noen restriksjoner på kjøp og besittelse av slike, det er jo uregulerte våpendeler og i seg selv like farlige som en tom dassrull. Derimot, for å benytte en slik til sitt tiltenkte formål, må man helst ha et våpen å montere den fast på. Siden det er en del som bare har funksjon i denne spesifikke typen kruttvåpen, er det heller ikke så sannsynlig at du skal ha det til en Airsoft-knallert. Siden dette også er deler som ikke er så fryktelig dyre, og våpnene de hører til ligger i prisklassen 15-20 laken for en minimumsmodell her til lands, så er det både flisespikking å lete rundt etter noe som sparer et par lapper, og også merkelig å ville sette på billigste sort på et dyrt konkurransevåpen.

 

Du får spørre på kammeret.no, der er det folk som har mye peiling på slikt.

 

For øvrig lurer jeg på hvor det sitatet i din siste post kommer fra.

 

Og jo takk, aftenen min var særdeles fornøyelig.

Lenke til kommentar

Rota litt rundt på profilen din, og kom frem til at du antagelig vil ha en buffertube til Ruger'n. Jeg tipper det er både bedre og billigere med en buffertube adapter, da burde du kunne velge og vrake i skjefter. Og det er ikke nødvendigvis så mye vits i å henge seg opp i "milspec", det er for det meste et system for å garantere at man kan hente deler fra mange ulike produsenter og få noe som "fungerer", som regel gjennom å ha romslige toleranser.

 

Men igjen, spør på kammeret.no. Mange som har samme børsa i alle mulige slags skjefter. Dog er det ganske få som har det i "AR-15"-aktige saker, da det som regel er andre ting som funker bedre.

Endret av Carpe Dam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...