Gå til innhold

Problemer med porter netgear


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser rett ut oppsettet ditt. 

 

Du har nettlinja di kobla i wan? 

Det står ikke en router til fra isp som f.eks ikke står i bridge modus foran? 

 

Som ChrisCo skriver over her. 

Du har vel noe som kjører der?

Sånn du har åpnet så forstår jeg at du kjører en webserver på innsiden siden du åpner port 80 http og 443 for https. 

Endret av ARJ
Lenke til kommentar

Skal ikke være nødvendig å åpne de portene..

 

 

 

Da burde jeg egentlig forwarde portene mot ip adressa som går til ps4? 

 

:eek:  Selvfølgelig! Hva er du har åpna portene mot?  :confused:

 

Jeg åpna portene mot ip adressa til laptopen. For å teste om jeg hadde gjort det riktig. Jeg tenkte det ble lettere å teste om porten var åpen eller stengt..  :hmm:

 

Sony mener at følgende porter et problemet. TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080, 10070 - 10080

UDP: 3478, 3479, 3658, 10070.

 

Edit: Jeg mener at det sony sier bare er tull, fordi jeg spiller privat session på mitt eget nettverk, ikke p2p. Jeg er ikke alene om problemet, dette er et problem med spillet generelt (Ligger mange klager på det inne på playstation forumet, samt sub redditen til HellDivers)

Endret av Disconnected
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk 2 stk ps4er... Ikke åpnet en port jeg...

Men å åpne for http og https MOT ps4en er litt tull da...

 

Jeg sa til Sony at jeg synes det er veldig rart siden jeg ikke har et problem med portene mot hverken pc`n, xboxen eller nintendon. Kun mot dette ene spillet til ps4en. :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann. Hadde planer om å åpne diverse porter på min netgear WNR1000v3 ruter, men har litt problemer. 

 

Noen som ser hva jeg har gjort galt?

 

bibIrJ9.jpg

Hei.

Sikkert et dumt forslag, men i min Zyxel ruter, så må jeg trykke/huke på venstre siden, for å aktivere linjene :)

Man kan sette opp port forwarding, men de er ikke aktive før man slår linje på.

 

Mvh

Kenneth.

Lenke til kommentar

 

 

Edit: Jeg mener at det sony sier bare er tull, fordi jeg spiller privat session på mitt eget nettverk, ikke p2p.

 

Så lenge du kun spiller over eget LAN, så er portforwarding helt fullstendig irrelevant! Portforwarding er for å videresende trafikk på spesifikke porter gjennom NAT prosessen, fra WAN til LAN.. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Edit: Jeg mener at det sony sier bare er tull, fordi jeg spiller privat session på mitt eget nettverk, ikke p2p.

 

Så lenge du kun spiller over eget LAN, så er portforwarding helt fullstendig irrelevant! Portforwarding er for å videresende trafikk på spesifikke porter gjennom NAT prosessen, fra WAN til LAN.. 

 

 

Ja det er det jeg prøver å forklare Sony. Men siden de ikke hører på meg så tenkte jeg at jeg får åpne alle portene så jeg i hvert fall kan si at jeg har gjort det..

Lenke til kommentar

 

Heisann. Hadde planer om å åpne diverse porter på min netgear WNR1000v3 ruter, men har litt problemer. 

 

Noen som ser hva jeg har gjort galt?

 

bibIrJ9.jpg

Hei.

Sikkert et dumt forslag, men i min Zyxel ruter, så må jeg trykke/huke på venstre siden, for å aktivere linjene :)

Man kan sette opp port forwarding, men de er ikke aktive før man slår linje på.

 

Mvh

Kenneth.

 

 

Ja det kan jo hende at portene er åpne, men ikke aktive. :)

Lenke til kommentar

 

Sony har kommet med en ny tilbakemelding.

 

Nå ber de meg slette all data på hardisken. De lurer også på om jeg har trådløst eller kablet nett  :lol:

 

Fullstendig irrelevant!  :rofl:

 

 

Fortell sony at den er koblet med kabel i en trådløs repeater  :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

Sony har kommet med en ny tilbakemelding.

 

Nå ber de meg slette all data på hardisken. De lurer også på om jeg har trådløst eller kablet nett  :lol:

 

Fullstendig irrelevant!  :rofl:

 

 

Fortell sony at den er koblet med kabel i en trådløs repeater  :rofl:

 

 

 

 

Heisann. Hadde planer om å åpne diverse porter på min netgear WNR1000v3 ruter, men har litt problemer. 

 

Noen som ser hva jeg har gjort galt?

 

bibIrJ9.jpg

Hei.

Sikkert et dumt forslag, men i min Zyxel ruter, så må jeg trykke/huke på venstre siden, for å aktivere linjene :)

Man kan sette opp port forwarding, men de er ikke aktive før man slår linje på.

 

Mvh

Kenneth.

 

 

Ja det kan jo hende at portene er åpne, men ikke aktive. :)

 

Ja, det hjalp for meg. Men er jo som det blir skrevet her, at forwarding og brannmur i ruteren gjelder jo for WAN, og ikke for det lokale nettverket. Ja, som du skriver, deaktiver all sikkerhet i ruter, ta printscreens, og send dem som vedlegg. Makan til support :( Og som du påpeker så skal du kun spille privat session. Krever spillet nettilgang da? Kan du ikke skru av nettverkskortet i Playstation, å se om det funker? Bare for å feilsøke...

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...