Gå til innhold

billig filserver


Anbefalte innlegg

Kjøper du en duron eller en liten athlon så har du jo muligheten til å bruke det som dedikert server, det har du ikke med en C3.

 

Å kjøpe en egen maskin til 2000-3000 for kunn å dele en 120GB disk synes jeg virker litt meningsløst...

Mener du C3-saken er for treig, eller er det noe annet?

 

Vil gjerne at du forklarer meg hva du mener med siste utsagn. Som jeg har sagt tidligere, så tenkes maskinen bli brukt som en testserver + en filserver lokalt. Mulig den blir en mailserver etter hvert. Poenget er å ha en 'alltid på' maskin, noe jeg ikke har mulighet til nå. Derfor lydløs/liten. Hvorfor synes du det blir meningsløst pga. av størrelsen på 120GB? Hvilken verdi det gir for meg å ha en slik maskin stående - og ha muligheten til å teste ut alternative server-løsninger, har du vel strengt tatt ikke nok info til å uttale deg om? Verdien for meg regnes _ikke_ ut ved å dele antall gig på størrelsen på en gjennomsnittlig divx-fil, f.eks.

Hjemme-nettverk ja, da forandrer jo alt seg. 120GB kan fin være nok til det og noen CPU som klarer en 32 player Battlefield server er vel også unødvendig :)

 

Likevel ville jeg stadig sett litt på en Duron 1400 (~400 kroner) er vel sånn omtrentlig 3~6 ganger kjappere enn en C3 og kan fint kjøles av en vifte på ~1500rpm så den trenger ikke bli en "støykilde".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...