Gå til innhold

Overføring av data


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny maskin men all software som jeg har på maskinen vil jeg ha med den gamle er en win98 maskin og den nye er en windos XP pro

 

 

Erdet noen måte å overføre data fra win98 til XP

jeg tenker på internet inst + mail og andre prog.

 

falken

 

Jeg mener automatisk

Endret av falken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler et gratis verktøy fra Microsoft som heter USMT (User State Migration Tool). Dette kan lastes ned fra Microsoft sine sider, og er laget for å migrere (overføre) personlige instillinger (favourites, My Documents etc) fra et gammelt windows system til et nytt windows system. Fungerer til og fra Win95/98/ME/2000/XP. Det tar litt tid å konfigurere det , men lykke til :-)

Lenke til kommentar

Tror man kan sette det til å ta settinger fra endel programmer også. Det har egentlig veldig mange muligheter, men siden det baserer seg på 4 *.ini-filer og 2 batch-filer så krever det litt "knoting" hvis man ikke bruker default settingene. Forsøk og få i tak i den den commando-baserte versionen, da denne mer tilpassningsvennlig. Personlig ville jeg anbefale og bare hente ut personlig informasjon og så installere de fleste programmene på nytt da det er endel forskjeller på mappe/registry struktur på de forskjellige Windowsversjonene.

Lenke til kommentar
ER det ingen som leser meld.

 

jeg leter etter prog. som gjør jobben

 

falken

Tror jeg vet hva du leter etter, hvis du installerer dette programmet på begge maskinene og laster over backup fila du lager på den gamle maskinen, skal det gå veldig greit.

 

Har skrevet et svar i en annen post angående dette programmet, linker dit her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...400&hl=e-backup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...