Gå til innhold

Midrange bygg


Anbefalte innlegg

Hei! Etter en del tenking på og ta en LITEN oppgradering, så har jeg kommet fram til at jeg ville bytte ut noen deler. Jeg er ikke ute etter noe supercomputer som kan rendre videoer, spilles på og bygge den kinesiske muren på nytt samtidig, bare for og si det først.

 

Det jeg lurer på er om dette blir en helt grei midrange ish pc, som kan dra det meste av spill (kanskje ikke om 5 år akkurat men)

Hovedkort: Fra et MSI P55-CD53 til et MSI B85-43 Gaming
Prossesor: Fra en gammel i7 860 til en i5 4460
Skjermkort: Fra radeon hd 5570 til MSI Geforce 750 Ti Twin frozr
SSD til os. Fra W7 til W10

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du god pris på bruktmarkedet? Da jeg ikke ville betalt over 2000 kr for den oppgraderingen brukt.

 

Skaff deg i5 4690k og Z97 hovedkort i minstefall.

Samt GTX 780 TI eller GTX 970

 

Koster ikke så mye men da har du et oppsett du kan overklokke noe og spilles på og videoredigere.

 

Oppgraderingspakke med Core™ i5-prosessor

Intel i5-4690K+Z97X+8GB C

 
Hva har du av SSD\kjøler\PSU fra før?
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skal du ha FX 8350 brukt + hovedkort beregn ca 500-700 kr for cpu, og ca samme for hovedkort.

Ellers ville jeg styrt unna AMD. Da på overklokking og strømbruk vil den komme dårlig ut.

Så eneste grunn for å kjøpe AMD i dag er hvis man får oppsett til lav pris brukt.

Lenke til kommentar

 

Får du god pris på bruktmarkedet? Da jeg ikke ville betalt over 2000 kr for den oppgraderingen brukt.

 

Skaff deg i5 4690k og Z97 hovedkort i minstefall.

Samt GTX 780 TI eller GTX 970

 

Koster ikke så mye men da har du et oppsett du kan overklokke noe og spilles på og videoredigere.

 

Oppgraderingspakke med Core™ i5-prosessor

Intel i5-4690K+Z97X+8GB C

 
Hva har du av SSD\kjøler\PSU fra før?

 

Mellom 4460 og 4690k er det vel ikke store forskjellen uten om hvis du skal overklokke? sett benchmarks av de to, og 4690 uten klokk er ikke noe forskjell nesten.

 

Fra før av har jeg Hyper x ssd, men kjøper en ny for og ha OS på. Kjøler er stock (har ikke planer om overklokking) og PSU er bare den som fulgte med originalt. 500W. Mener på at jeg ikke trenger mer til mine komponenter

Endret av Ulvepupp
Lenke til kommentar

vil ikke 8320 960gtx - ssd være bedre en 4690k 750ti mtp fps i spill? 

Selve prossesoren går ikke veldig bra ut mtp fps. 4460 med 960 kontra 8320 med 960 så går vel i5'en ut bedre. Men det spørs vel litt på spillet også.. Arma som ikke er bra optimalisert, og bruker vanvittig med prosessor. 

Lenke til kommentar

 

Hva med: i5-6500

Og LGA 1151? Prismessig er det ikke så ille. Når du like vel ikke skal overklokke.

Kanskje best å få kjølig og stillegående PC som mulig.

Den kan være interessant. Takk for forslag :)

 

Spar det du kan på hovedkort og CPU, så legger du de sparte pengene i ett bedre skjermkort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...