Gå til innhold

XP2800x Pris: Ukens tilbud kontra "vanlig pris"

*Tronaldo*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er passelig klar for å kjøpe meg en ny prosessor. Vanligvis når jeg skal kjøpe meg utstyr begynner jeg på en ganske lang sikle-sjekke-sammenligne-periode, før jeg etterhvert blir moden for å gjøre mitt valg.

Jeg er nå inne i sikle-sjekke-sammenligne-perioden.

Sjekker hver eneste uke "ukens tilbud" på komplett.no og psdata.no og har i bunn og grunn svært positive erfaringer fra begge stedene. Ukens tilbud pleier jo vanligvis å være en passe god deal, men denne uken synes jeg det er litt i drøyeste laget på psdata.no (som jeg ikke vil "disse", men kun påpeke noe jeg oppfatter som en kuriositet). Denne uka har de XP2800+ prosessoren til 1199, noe som ikke er en såååå drøy pris. Sjekker man denne prosessoren på komplett.no finner man en helt annen pris - 1192 - og de har den ikke på tilbud engang!

Da er spørsmålet - hvorfor i alle dager ha et "tilbud" når det i bunn og grunn ikke er et tilbud? Frontet i ukens tilbud og greier... :roll:

Påpeker igjen at jeg ellers er sabla fornøyd med psdata.no ellers.

*Tronaldo*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. det er jo alltids litt slingringsmonn i pris fra nettbutikk til nettbutikk, så det kan jo hende at psdatas tilbudspris er litt billigere enn vanlig pris hos dem?

Skrevet

Da er spørsmålet - hvorfor i alle dager ha et "tilbud" når det i bunn og grunn ikke er et tilbud? Frontet i ukens tilbud og greier... :roll:

*Tronaldo*

hvorfor ikke heller kjøpe en XP3000? den Koster nå "Bare" 1733.-kr på komplett.no! og på databutikken tror jeg den kostet nærmere 1700blank.

Skrevet

Da er spørsmålet - hvorfor i alle dager ha et "tilbud" når det i bunn og grunn ikke er et tilbud? Frontet i ukens tilbud og greier...  :roll:

*Tronaldo*

hvorfor ikke heller kjøpe en XP3000? den Koster nå "Bare" 1733.-kr på komplett.no! og på databutikken tror jeg den kostet nærmere 1700blank.

Han spurte aldri om andre hadde noen bedre cpu forslag?

Skrevet

Men er det ikke rart da? At de liksom ikke følge med - jeg vil jo ikke akkurat betegne 7 spenn som er bra avslag på en vare til 1200 spenn...

I og med at komplett.no og psdata.no ligger i direkte konkurranse ville jeg, hvis jeg var ypperste sjef og åndelig leder for en av butikkene, sørget for at lokketilbudet hver uke gjorde sin misjon. Jeg mener - de vet jo at vi sammenligner de to (!).

Kan det være slik at den ene setter ned prisen på den andres ukens tilbud den uken tilbudet gjelder?

*Tronaldo*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...