Gå til innhold

Acer iconia one 10 nettbrett


lisene

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette nettopp på elkjøp og nå kommer utfordringene. Jeg har laptop i tillegg så det er helst surfing på nettet den skal brukes til.

 

Men jeg hadde noen ønsker til, og det ene var å kunne overføre bilder fra Sony a33 til nettbrettet slik at jeg slipper å ta med meg laptopen på lengre reiser. Minne kortet kan ikke brukes, men jeg har tenkt på om det er mulighet for å overføre bilder med kabel som har liten usb i begge ender. Er det noen som har kjennskap til det?

 

Det andre er at jeg har kjøpt flere bøker på itunes som jeg ønsker å kunne lese på nett brettet. Jeg har googlet og det ser ut som itunes har låst de til sin plattform. Men dette er ikke det viktigste. Må bare begynne å kjøpe andre steder.

 

Det tredje ønske var en skjerm som er lett å se i sollys. Denne kunne vært bedre, men jeg vet ikke om andre er bedre heller.

 

Jeg setter pris på alle råd. Jeg ble opplyst at det var 30 dagers angrefrist på kjøp, så hvis jeg har totalt bommet på kjøpet har jeg mulighet til å heve det.

 

Ellers virker nett brettet greit, hvis det ikke dukker opp noe mer.Dette er mitt første nettbrett så jeg har ingenting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å overføre bilder trenger du en sånn: http://cdon.no/elektronikk/goobay-usb-a-ho-b-micro-ha-otg-0-2m-p23048998

 

Skal du ha noe som kan leses godt i sollys bør du investere i en skikkelig ebokleser med eink-skjerm, f.eks en Kindle. Skjermene der fungerer i praksis som papir i forhold til lesbarhet.

 

Jeg er litt usikker på om den kabelen passer. På nett brettet er det micro usb og på kamera er det hdmi og en liten usb.

 

Jeg går ut i fra at kindle bare er en ebokleser, og at du ikke kan surfe på nettet med den. Det er mest surfing på nettet jeg skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det der er bare adapter til stor USB, du trenger fortsatt kabelen som hører til kameraet mellom adapteret og kameraet igjen. Det er en standard USB OTG adapter, som er det som brukes på stort sett alt som ikke har fullstørrelse USB men hvor du skal koble noe til den. Samme om det er et kamera, usb penn, Xbox-kontroller eller hva det enn er. 

 

Å lete etter en kabel som har riktig kontakt i begge ender kan du glemme, av flere grunner. 

 

Kindle er bare bokleser ja, nettleseren er ikke brukbar. Det er bokleser som gjelder om du virkelig skal se noe i sollys, selv om noen tablets er mer synlig i sollys, da basert på lysstyrke på skjerm, antirefleks i skjerm og eventuelt laminert skjerm for reduksjon av tomrom mellom skjerm og glass. 

Lenke til kommentar

Det der er bare adapter til stor USB, du trenger fortsatt kabelen som hører til kameraet mellom adapteret og kameraet igjen. Det er en standard USB OTG adapter, som er det som brukes på stort sett alt som ikke har fullstørrelse USB men hvor du skal koble noe til den. Samme om det er et kamera, usb penn, Xbox-kontroller eller hva det enn er. 

 

Å lete etter en kabel som har riktig kontakt i begge ender kan du glemme, av flere grunner. 

 

Kindle er bare bokleser ja, nettleseren er ikke brukbar. Det er bokleser som gjelder om du virkelig skal se noe i sollys, selv om noen tablets er mer synlig i sollys, da basert på lysstyrke på skjerm, antirefleks i skjerm og eventuelt laminert skjerm for reduksjon av tomrom mellom skjerm og glass.

 

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne bruke adapterer. Jeg har fått bilder over i nett brettet nå,men måtte først ta det igjennom en PC. Men nett brettet støtter ikke raw format så jeg leter etter en app som kan lese raw og gjøre de om til jpeg

 

Jeg vil prøve å få opp lysstyrken og se om det blir bedre i sollys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du stapper adapteren i nettbrettet og så stapper du kabelen du ellers bruker mellom PC og kamera i den adapteren. Eventuelt en minnekortleser med minnekortet i. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...