Gå til innhold

Lavbudsjett-pc kun for CS:GO


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er midt i en grusom periode med studier samt sparing, og har ikke akkurat flust av penger til overs. Pc-en min kræsjet i går, og med det den ene avkoblingen jeg har - cs:go. 
Noen som kunne hjulpet meg å sette sammen en pc som klarer å kjøre CS:GO? Har ingen andre kriterier, egentlig. Trenger ikke skjerm, tastatur, mus e.l. Jeg klarer å sette sammen pcen, jeg er bare ikke up to date på hva som er å finne av komponenter pdd. 
Dersom noen hadde giddet å bruke tiden sin på å sette sammen den billigst mulige pcen som kan kjøre CS:GO hadde jeg blitt takknemlig! 
På forhånd gracias.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en pc som i utgangspunktet fungerer ville jeg forsøkt å finne ut om den kan fikses med deler eller reinstall av Operativsystem :)

 

Min erfaring med cs go er at ett Geforce 770 holder greitt men er minimum, om du velger nytt eller brukt er opp til deg men ikke gå for noe svakere.

 

Her går jeg utifra 1920x1200 oppløsning som er typisk 24" og litt eldre 27".

 

Om cpu er relativt kraftig og fra 2011 eller igår vil den funke til cs go.

Brukt burde dette gå ann å få tak i ganske billig.

 

Hadde vært greitt å vite hva du har av deler fra før.

Lenke til kommentar

Vil og skyte inn at den integrerte grafikkløsningen i haswell og skylake etter mitt skjønn gjør at cs go er akkurat spillbart med rette instillinger.

 

Da kan du kanskje gå for noe som holder til det du vill nå men og kan utbedres om og når økonomien bedrer seg :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Jeg er enig i alt du sier, bortsett fra at man absolutt må ha 770 eller bedre. Jeg er derimot enig i at et brukt 770 til tusenlappen er et bedre kjøp enn f.eks. 750 Ti til 700+, og jeg ville definitivt gått for førstnevnte, selv på relativt stramt budsjett. 750 Ti vil dog takle CS:GO ganske greit på 60 Hz skjerm.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

 

Har den siste tiden brukt en fuckings Acer Aspire e1-572, så som dere forstår er jeg ikke svært kresen. Denne møkka-pcen har kjørt cs:go på typ 80 fps på laveste settings. Jeg har ellers en samsung syncmaster 226bw (mener å huske det var det den het). 

Har for så vidt en 7 ish år gammel stasjonær som står og råtner et sted, det hadde kanskje vært en mulighet å bruke kabinett i alle fall fra den? Skal sjekke mer hva delene der heter.

Lenke til kommentar

Kan være mye snasent i en 7 år gammel maskin. 1. gen i5/i7 kom ut på den tiden. Disse takler forsåvidt CS:GO noenlunde greit, og har du en decent PSU i den er det slett ikke umulig at den kan gjenbrukes også. Om budsjettet er skikkelig stramt kan du muligens sløyfe SSD og gjenbruke disk fra den gamle maskinen.

Lenke til kommentar

CS:GO er CPU "krevende", så putt litt ekstra i den om.du kan. Hvis du er på veldig trangt budsjett, så vil en overklokket G3258 prosessor klare å gjøre jobben. Den kan du alltids bytte ut senere. Med den prosessoren, og et skjermkort ala 750 ti har du en veldig billig PC som kjører CS:GO tilstrekkelig for de fleste.

Endret av CetOr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...