Gå til innhold

1 kg unna å bestå sesjon del 2


Anbefalte innlegg

Her om dagen var jeg på sesjon del 2. Jeg fikk toppkarakter på helse, syn, hørsel, løpetesten, den teoretiske testen, men en litt mindre score på styrke.

På benpress klarte jeg meg fint, og var med god margin over minstekravet for jenter. På brystpress, derimot, var minstekravet på 65 kg og jeg klarte 64 (!!) kg.

På slutten av dagen var jeg på intervju hos offiseren og ble erkjent tjenestedyktig, men fikk ingen plass i førstegangstjenesten, grunnet at jeg var 1 kg unna å bestå minstekravet på brystpress. Jeg fikk derimot beskjed om at håpet ikke var ute, ettersom det var snakk om å være såpass nærme kravet, og at muligheten for å komme tilbake og utføre kun brystpressen var mulig.

Det jeg derimot ikke fikk helt med meg, var hvordan jeg skulle gå frem med dette. Offiseren nevnte noe om å sende inn klage og eventuelt dokument/attest fra lærer eller personlig trener om at jeg var blitt 1 kg "sterkere", men hvordan og hvem jeg skulle sende dette til, fikk jeg ikke helt med meg.

 

Spørsmålet mitt er da som følgende;

Hvordan skal jeg formulere denne klagen, hvem skal denne sendes til, og er sannsynligheten stor for at dette går min vei?

 

Gjerne del erfaringer og eventuelt "mirakel"-historier om å likevel få førstegangstjeneste! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Info om hvordan ta ny prøve og det formelle kan forsvarets informasjonstjeneste hjelpe med. Tlf. eller mail spørsmål om alt du lurer på, begge er oppført her: https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/sesjon

 

Sakset: 

"Viss du meiner at resultatet er feil, det har skjedd ei endring i helsa di, eller om du har nye opplysningar du meiner vil endre resultatet frå sesjon, kan du klage innan 6 månader.

Hugs at klaga må vere skriftleg. Ho må innehalde fødselsnummeret ditt, og du må leggje ved ein legeattest (ikke eldre enn 3 månader)​ som forklarer kvifor helsesituasjonen din er betre."

Kontaktinfo finnes via linken over.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...