Gå til innhold

Hva spiser dere mens dere leser?


Mangelfull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en del kalorier i gulrøtter, blir ganske mye hvis man knasker hele dagen. Tomat er bra, nesten bare vann.

 

Edit; 41kcal VS 18kcal pr 100 gram i følge Google

Edit2: Agurk, 16kcal pr 100 gram.

 

Google har visst fått "kalorifunksjon"  når man søker på engelsk. Calories carrots for eksempel så får du masse næringsinfo også :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Kjøp klassisk popcorn (altså upoppet), pop selv på gamlemåten (f.eks med klarnet smør), la være å tilsette noe som helst.

 

Hvis man leser innholdsdeklarasjonen, er det en del karbohydrater pr 100 g - men 100 g av popcorn fyller for en kilo av nær sagt hva som helst annet...

 

(Joda, man tilsetter fett for poppingen - den mengden er så liten at hvis det er et problem, skulle du ikke ha et problem med å beregne kompensering i form av øvrig kosthold eller trening...)

Lenke til kommentar

… Joda, man tilsetter fett for poppingen …

 

Faktisk ikke nødvendig. Bare ha popcorn i en papirpose, brett godt igjen og bruk mikrobølgeovn.

 

Men å trene er ikke et argument for å få seg få kalorier – tvert imot. Personlig foretrekker jeg cashewnøtter, som er veldig kaloritett men likevel sunt (i hvert fall om man velger noen uten tilsatt salt).

Lenke til kommentar

Mikrobølgeovn er IKKE popping, men koking - kornene fortsetter å varmes opp så lenge ovnen er i funksjon. (Det er derfor man med mikropop får såpass med overopphetede popkorn som man gjør.)

 

Kall det hva du vil, men det blir popcorn av det. Jeg sverger selv til en skikkelig kjele, der jeg popper i olje og så tilsetter smør for smakens skyld, men så gjør det meg heller ingenting at det inneholder en del kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...