Gå til innhold

Hvorfor kjøper folk xt-ultra osv?


simalarion

Anbefalte innlegg

Byttet inn et ødelagt 97000pro kort til 9800pro powercolor, byttet vifta med en Zalman kjøle ribbe med vifte til 340kr som jeg kjøpte på iqdata i oslo. Haddet jeg kjøpt alt på en gang 3450 kr, dette blir da et ultima edition kort.

 

Dette kortet klarer alt av spill glatt lenge (har brukt 9700pro 7mnd, ikke et spill har hengt eller blitt seigere, ikke ett).

 

Hvorfor kjøper mange da kort til over 5000 kr?? Mitt svar må være høye 3dmark poeng noe som i seg selv er laterlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i utgangspunktet (hehe føler meg som BB Halvor!:) Kanskje litt på spissen ? hehe.. enig med deg. Men kommer jo litt an på hva du skal bruke kortet til, er det bare spill ? Vil du ha et lydløst et ? eller legger du stor vekt på pen grafikk ? er du en skilled modder som er villig til å satse kortet for å få bedre ytelse ? Og det er jo mange skjermkort som er i samme klasse som har forskjellige egenskaper.

 

Er endel ting som spiller inn når man skal kjøpe seg skjermkort.

Lenke til kommentar

Dette går strengt tatt ikke an å diskutere, det blir som å spørre "hvorfor kjøpe Ferrari til 1,4 mill. når du kan kjøpe en Toyota til 250.000,- som gjør samme jobben?" Jeg for min del er opptatt av ytelse og betaler gjerne det det koster å ha et system som yter maksimalt.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Kan liksom ikke helt se fornuften i å betale 5-7000 for kort som kun har en minimal ytelsesforskjell ifra de som koster nesten det halve. Men som BenSin skriver handler dette nettop ikke så mye om fornuft.

Det er jo uomtvistelig at legger man ut 5-7000 for de dyreste kortene betaler man overpris i forhold til ytelsen. Men som man sier; det koster å være kar.

Endret av Jazzcat
Lenke til kommentar

Bil er bil, skjermkort er skjermkort. Slutt med geniale sammenligninger!.

 

Jeg er jo enig i at det er mye briefing med i bildet, men jeg synes det er mye kulere å ha et powercolor kort med zalman heatpipe inkl vifte, clocke tweake å lage litt personelig preg over det, en å kjøpe et xt kort til 5-7000 kr, og her tror jeg fler er enig, det er ikke mange som starter å "kødde" med et xt kort, å da er man omtrent like langt er man ikke (er det noen test på tweaking av xt kort?)

 

Det må nevnes at jeg har ikke noe bestemt mening om dette, men synes det er et lite fenomen at noen betaler så mye, 3000 er jo også alt alt for mye, du for jo foeks nesten tre playstaition for den prisen

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Lengre til neste oppgradering??? det er jo det som er litt av poenget, et moda 9800pro holder utrolig lenge til.

 

Det går ikke an å forsvare en pris på 5000-7000kr!!

Men da holder et enda raksere kort lengre... Fatter du ikke det :(

 

 

Det er altid en eller flere typer kort som gir mest for penga... Sånn er det og sånn vil det altid være! Det siste lille trykket koster som mange er klar over mere enn det smaker!

Lenke til kommentar
Bil er bil, skjermkort er skjermkort. Slutt med geniale sammenligninger!.

 

Jeg er jo enig i at det er mye briefing med i bildet, men jeg synes det er mye kulere å ha et powercolor kort med zalman heatpipe inkl vifte, clocke tweake å lage litt personelig preg over det, en å kjøpe et xt kort til 5-7000 kr, og her tror jeg fler er enig, det er ikke mange som starter å "kødde" med et xt kort, å da er man omtrent like langt er man ikke (er det noen test på tweaking av xt kort?)

 

Det må nevnes at jeg har ikke noe bestemt mening om dette, men synes det er et lite fenomen at noen betaler så mye, 3000 er jo også alt alt for mye, du for jo foeks nesten tre playstaition for den prisen

Aner jeg et aldri så lite snev av janteloven? Uansett, du er direkte dum om du betaler 7 laks for et XT. Hva var galt med sammenligningen min, forresten? Jeg synes det tar poenget ganske på kornet.

 

Et billig skjermkort og en billig bil: Tar deg fra a-b, uten problemer, men det er også det. Fort går det heller ikke. Dyrt skjermkort / dyr bil: Tar deg også fra a-b, men fortere og med en større opplevelse.

Lenke til kommentar

Hehe der er ikke det at du ikke kan se en rød tråd der, men det kann du jo i alt, du kan jo bruke slike eksempler til alt

 

Foeks

 

Hvorfor kjøper en kokk altfor dyre kniver de billige funker jo like bra!!

 

 

 

Ja de gjør det, det stemmer, men det gjør det ikke til et mindre fenomen med andre ord du repeterer bare spørsmålet mitt

Lenke til kommentar
Hehe der er ikke det at du ikke kan se en rød tråd der, men det kann du jo i alt, du kan jo bruke slike eksempler til alt

 

Foeks

 

Hvorfor kjøper en kokk altfor dyre kniver de billige funker jo like bra!!

 

 

 

Ja de gjør det, det stemmer, men det gjør det ikke til et mindre fenomen med andre ord du repeterer bare spørsmålet mitt

Spørsmålet ditt er besvart for lenge siden.

Lenke til kommentar

Problemet med bil-eksempelet, er den dyre bilen på ingen måte har lov til å utnytte potensialet sitt i Norge p.g.a. fartsgrensene. Derfor har en Toyota og en Ferrari marginal ytelsesforskjell. + at Toyotaen er så pass mykje meir funksjonell at den vil fungere som eit slags AIW-kort ;)

 

Men dette er som andre har påpeika ei litt meiningslaus samanlikning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...