Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett funker ikke når ZoneAlarm er slått på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Internett funker ikke når Zonealarm er slått på.

Finner ikke server. Det er vel meninga at internett skal funke selv om brannmuren er slått på? Er det noen som hvet hvordan fikser dette problemet og som gjerne vil dele kunnskapen sin med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Internett funker ikke når Zonealarm er slått på.

Finner ikke server. Det er vel meninga at internett skal funke selv om brannmuren er slått på? Er det noen som hvet hvordan fikser dette problemet og som gjerne vil dele kunnskapen sin med meg?

Det er vel du som har blokkert tilgangen til DNS o.l tenker jeg.

• 2 måneder senere...
Skrevet
HVa slags feil er det du får ?

Jeg får koblet meg på nett med online adsl men jeg får ikke åpnet en side som f.eks hw.no uten at det kommer opp meldingen; kan ikke opprette tilkobling til serveren. har trykket ja til alle windows progammer som prøver å få tilgang til internett.

Skrevet

skavisee.. disse er programmene jeg har gitt tilgang til:

Generic host Proce......

Internet Explorer

Messenger

Telenor internett Up....

Vnc server for windows

alle disse står under access, både trusted og internett.

Skrevet (endret)
Jeg vet ikke helt åssen zonealarm funker, men i en normal brannmur må du åpne port 80 og 81 for å få web.

kan du si meg hvor i zonealarm man åpner porter? jeg er amatør i dette

Endret av T.F.T
Skrevet (endret)

Har du husket å sette "Generic host Process" til full tilgang både på access og server? Det vil si 4 grønne haker...

EDIT:

I zone-alarm åpner man ikke enkelte porter. Man bare velger hvilke programmer som får lov til å gå på nett, og hvilke programmer som får lov til å "ta i mot nett".

Endret av shabador
Skrevet

der er jo slik at jeg må gi programmer tilgang etter hvert som de trenger internett tilgang. vet noen man tilbakestiller disse innstillingene og "begynner på nytt" med å gi progs tilgang til nett?

Skrevet
men hvordan vet jeg da hvilke programmer jeg må gi internett tilgang for å åpne port 80 og 81?

Det er ikke relevant... ZoneAlarm er ikke en port-basert brannmur... Den sperrer absolutt alt, helt til du sier: "Ok, du kan få gå ut på nett"

Port 80 er HTTP... Så når du sa Ok, til Internet Explorer så skal den være god...

der er jo slik at jeg må gi programmer tilgang etter hvert som de trenger internett tilgang. vet noen man tilbakestiller disse innstillingene og "begynner på nytt" med å gi progs tilgang til nett?

Du kan jo enkelt og greit gå på "Program Control" under instillingene til ZoneAlarm og velge Allow, Block eller Ask. Dersom du vil att programmene skal spørre så kan du sette på "ask"... Dersom du vil resette alt, kan du merke alle oppføringene og trykke delete på tastaturet...

Skrevet

Generic Host Pro... trenger ikke Server rettigheter for å kunne surfe vanlig, er kun hvis du har IIS du trenger det.

Hvis du skal resette ZA, sletter du alt som ligger som ligger under \Windows\Internet Logs\ (steng ned ZA først).

Skrevet (endret)

Men er det noen andre programmer som trenger internett tilgang for at selve internett skal virke som det et skal? Som sagt så har jeg ingen problemer med å koble til internett med online adsl, det er når jeg åpner internett explorer jeg får opp feilmeldingen "finner ikke server".

Det er da merkelig at selv om jeg har godtatt alle forespørslene som har kommet fra programmer som vil ha internett tilgang at jeg ikke kommer inn på nett med explorer. kan det ha noe med jeg har i windows stilt at opera skal være standard nettleser selv om jeg slettet opera?

Endret av T.F.T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...