Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode & Økonometri BI V16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Så vi kom fram til at dette var tverrsnittdata?

Jeg mener det, i tillegg ble det nevnt på aspiri at det ikke var tidsseriedata. Men vet ikke 100%.

 

 

Det er paneldata. Ferdig snakka  :ph34r:

Skrevet

 

 

Så vi kom fram til at dette var tverrsnittdata?

Jeg mener det, i tillegg ble det nevnt på aspiri at det ikke var tidsseriedata. Men vet ikke 100%.

Det er paneldata. Ferdig snakka :ph34r:

Hvorfor mener du det?

Skrevet

 

 

 

Så vi kom fram til at dette var tverrsnittdata?

Jeg mener det, i tillegg ble det nevnt på aspiri at det ikke var tidsseriedata. Men vet ikke 100%.

Det er paneldata. Ferdig snakka :ph34r:

Hvorfor mener du det?

 

 

For det første står det i oppgaveteksten at vi skal analysere klikk for hele vinteren 2016. Variabelen clicks måler en viss time i døgnet i løpet av annonseperioden. Vi har også målinger på når på døgnet annonsen ble vist, og det er snakk om flere ulike annonser. Alt i alt indikerer dette at det ikke er snakk om et tverrsnitt (caset vårt viser observasjoner av flere fenomener over tid).  :dremel:  Skjønner ikke hvorfor dere mener noe annet?  

Skrevet

 

 

 

 

Så vi kom fram til at dette var tverrsnittdata?

Jeg mener det, i tillegg ble det nevnt på aspiri at det ikke var tidsseriedata. Men vet ikke 100%.

Det er paneldata. Ferdig snakka :ph34r:

Hvorfor mener du det?

 

 

For det første står det i oppgaveteksten at vi skal analysere klikk for hele vinteren 2016. Variabelen clicks måler en viss time i døgnet i løpet av annonseperioden. Vi har også målinger på når på døgnet annonsen ble vist, og det er snakk om flere ulike annonser. Alt i alt indikerer dette at det ikke er snakk om et tverrsnitt (caset vårt viser observasjoner av flere fenomener over tid).  :dremel:  Skjønner ikke hvorfor dere mener noe annet?  

 

Kan du med samme selvsikkerhet slå fast målenivåene vi opererer med? Forøvrig enig ang. paneldata.

Skrevet (endret)

Noen som kan forklare hvordan det funker med heteroskedastisitet, når man skal forkaste og når man ikke skal forkaste? Rett og slett hvordan man går frem for å løse slike oppgaver. 

Endret av icmber
Skrevet

 

 

 

 

 

Så vi kom fram til at dette var tverrsnittdata?

Jeg mener det, i tillegg ble det nevnt på aspiri at det ikke var tidsseriedata. Men vet ikke 100%.

Det er paneldata. Ferdig snakka :ph34r:

Hvorfor mener du det?

 

 

For det første står det i oppgaveteksten at vi skal analysere klikk for hele vinteren 2016. Variabelen clicks måler en viss time i døgnet i løpet av annonseperioden. Vi har også målinger på når på døgnet annonsen ble vist, og det er snakk om flere ulike annonser. Alt i alt indikerer dette at det ikke er snakk om et tverrsnitt (caset vårt viser observasjoner av flere fenomener over tid).  :dremel:  Skjønner ikke hvorfor dere mener noe annet?  

 

Kan du med samme selvsikkerhet slå fast målenivåene vi opererer med? Forøvrig enig ang. paneldata.

 

 

Er rimelig sikker på at de fire første er på forholdstallnivå, og de 3 siste på nominalnivå. 

Skrevet

Kan vi tolke resultatet av den beregnede modellen E (etter vi har kjørt den med robuste standardfeil) som at det kun er impressions som har en innvirkning på antall clicks? Da fordi det er den eneste variabelen som står igjen. Prøver å forutse hva som blir det siste spørsmålet om caseoppgavene, da jeg ser at det ofte spørres om "helheten" i hva vi har funnet ut ved å gjennomføre caset (f.eks hva som har en innvirkning på clicks). 

Skrevet

Kan vi tolke resultatet av den beregnede modellen E (etter vi har kjørt den med robuste standardfeil) som at det kun er impressions som har en innvirkning på antall clicks? Da fordi det er den eneste variabelen som står igjen. Prøver å forutse hva som blir det siste spørsmålet om caseoppgavene, da jeg ser at det ofte spørres om "helheten" i hva vi har funnet ut ved å gjennomføre caset (f.eks hva som har en innvirkning på clicks). 

Jeg mener det er slik ja ettersom det er kun impressions som har p-verdi under signifikansnivået (i den beregnede modellen med robust-standardfeil). Dvs. at denne variabelen er signifikant for variabelen clicks (at den har betydning for clicks). Dersom noen mener noe annet er det selvfølgelig bare å rette på meg.

Skrevet

 

Kan vi tolke resultatet av den beregnede modellen E (etter vi har kjørt den med robuste standardfeil) som at det kun er impressions som har en innvirkning på antall clicks? Da fordi det er den eneste variabelen som står igjen. Prøver å forutse hva som blir det siste spørsmålet om caseoppgavene, da jeg ser at det ofte spørres om "helheten" i hva vi har funnet ut ved å gjennomføre caset (f.eks hva som har en innvirkning på clicks). 

Jeg mener det er slik ja ettersom det er kun impressions som har p-verdi under signifikansnivået (i den beregnede modellen med robust-standardfeil). Dvs. at denne variabelen er signifikant for variabelen clicks (at den har betydning for clicks). Dersom noen mener noe annet er det selvfølgelig bare å rette på meg.

 

Et spørsmål i denne sammenhengen kan være at vi har gjennomført en rekke analyser om hva som bestemmer clicks og at for eksempel impressions er den viktigste forklaringsvariabelen for clicks. Jeg tror at en slik oppgave vil komme.

Skrevet

Hvordan beregner man utvalgskorrelasjonen? feks oppgave V2014, oppgave 16. 

 

Ta utg.pkt i estimerte modellen: 

Salg = b1 + 0.21kostnader, 

salg = 43.18  kostnader 21.33. 

 

Hva er utvalgskorrelasjonen mellom salg og kostnader? 

 

Og hva er justert R2?

Skrevet

Hvordan beregner man utvalgskorrelasjonen? feks oppgave V2014, oppgave 16. 

 

Ta utg.pkt i estimerte modellen: 

Salg = b1 + 0.21kostnader, 

 

salg = 43.18  kostnader 21.33. 

 

Hva er utvalgskorrelasjonen mellom salg og kostnader? 

 

Og hva er justert R2?

Korrelasjon = kvadratrot av R^2

Justert R^2 finner du på side 48 i boken som ligger på itslearning.

Skrevet

 

Hvordan beregner man utvalgskorrelasjonen? feks oppgave V2014, oppgave 16. 

 

Ta utg.pkt i estimerte modellen: 

Salg = b1 + 0.21kostnader, 

 

salg = 43.18  kostnader 21.33. 

 

Hva er utvalgskorrelasjonen mellom salg og kostnader? 

 

Og hva er justert R2?

Korrelasjon = kvadratrot av R^2

Justert R^2 finner du på side 48 i boken som ligger på itslearning.

 

 

Var ikke vanskeligere nei, tusen takk!! :)

 

Hvilken bok mener du? Jeg har ikke tilgang til itslearning.. Du har vel ikke mulighet til å legge den ut/sende til meg? 

 

Skrevet

 

 

Kan vi tolke resultatet av den beregnede modellen E (etter vi har kjørt den med robuste standardfeil) som at det kun er impressions som har en innvirkning på antall clicks? Da fordi det er den eneste variabelen som står igjen. Prøver å forutse hva som blir det siste spørsmålet om caseoppgavene, da jeg ser at det ofte spørres om "helheten" i hva vi har funnet ut ved å gjennomføre caset (f.eks hva som har en innvirkning på clicks). 

Jeg mener det er slik ja ettersom det er kun impressions som har p-verdi under signifikansnivået (i den beregnede modellen med robust-standardfeil). Dvs. at denne variabelen er signifikant for variabelen clicks (at den har betydning for clicks). Dersom noen mener noe annet er det selvfølgelig bare å rette på meg.

 

Et spørsmål i denne sammenhengen kan være at vi har gjennomført en rekke analyser om hva som bestemmer clicks og at for eksempel impressions er den viktigste forklaringsvariabelen for clicks. Jeg tror at en slik oppgave vil komme.

 

 

Høres riktig ut. Da er vi enige! 

Skrevet

Forresten, noen som har en anelse om hvordan poengfordelingen blir? hva kreves for A og hva vil være stryk? 

 

45 spørsmål. A: 112-135, B: 92-111, C: 71-91, D: 51-70, E: 31-50, F: -45 - 30
Skrevet

 

 

Hvordan beregner man utvalgskorrelasjonen? feks oppgave V2014, oppgave 16. 

 

Ta utg.pkt i estimerte modellen: 

Salg = b1 + 0.21kostnader, 

 

salg = 43.18  kostnader 21.33. 

 

Hva er utvalgskorrelasjonen mellom salg og kostnader? 

 

Og hva er justert R2?

Korrelasjon = kvadratrot av R^2

Justert R^2 finner du på side 48 i boken som ligger på itslearning.

 

 

Var ikke vanskeligere nei, tusen takk!! :)

 

Hvilken bok mener du? Jeg har ikke tilgang til itslearning.. Du har vel ikke mulighet til å legge den ut/sende til meg? 

 

 

Justert Rˆ2= 1 - ((1-Rˆ2)*(n-1)/(n-k))

Skrevet

 

 

 

Kan vi tolke resultatet av den beregnede modellen E (etter vi har kjørt den med robuste standardfeil) som at det kun er impressions som har en innvirkning på antall clicks? Da fordi det er den eneste variabelen som står igjen. Prøver å forutse hva som blir det siste spørsmålet om caseoppgavene, da jeg ser at det ofte spørres om "helheten" i hva vi har funnet ut ved å gjennomføre caset (f.eks hva som har en innvirkning på clicks). 

Jeg mener det er slik ja ettersom det er kun impressions som har p-verdi under signifikansnivået (i den beregnede modellen med robust-standardfeil). Dvs. at denne variabelen er signifikant for variabelen clicks (at den har betydning for clicks). Dersom noen mener noe annet er det selvfølgelig bare å rette på meg.

 

Et spørsmål i denne sammenhengen kan være at vi har gjennomført en rekke analyser om hva som bestemmer clicks og at for eksempel impressions er den viktigste forklaringsvariabelen for clicks. Jeg tror at en slik oppgave vil komme.

 

 

Høres riktig ut. Da er vi enige! 

 

Kan også komme noe om hvilket utsagn som er GALT, noe jeg tror blir i tilfellet vårt  :hmm:

Skrevet (endret)

Jeg lurer på en ting her.
 

Vår 2014:

2) hvor stor andel av utvalget er kvinner: riktig svar er 53%. Dette finner vi i utvalgsgjennomsnittet til kvinner (løst i stata)

 

For caset vårt nå.

Så er utvalgsgjennomsnittene:

night: 0,369

morning: 0,168

day: 0,2118

evening: 0,25

Her er det 0,369 altså 36,9% på natten. som er det største tallet.  hva betyr dette? Kan vi få spm: hvor stor del av utvalget/ hvor stor del av klikkene er om natten? og da er svaret 36,9%? er det flest klikk på annonsen om natten, mellom 23 og 08? Det syns jeg i så fall er rart..! :hm: har noen forklaring på dette? er det jeg som tenker helt feil??

Endret av balame

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...