Gå til innhold

Eizo 16" FlexScan L465 ?


kanikke

Anbefalte innlegg

Denne skjermen er ikke helt ny, men billig er den da blitt.

Kostet visst ca 8000,- for et drøyt år siden. Koster nå kr 2595,-. hos Komplett.

 

Eizo 162 FlexScanL465

Er det noen som har erfaring med denne skjermen?

 

Min gamle analoge 17 tommer, begynner å bli temmelig slitt. Jeg trenger en annen skjerm, men har ikke særlig god råd.

Så egentlig bort fra flatskjerm, pga prisen, men så fikk jeg øye på denne.

 

Er i tvil om denne er noe å satse på, eller om jeg heller skal kjøpe en ny analog skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene på LCD er i fritt fall. Når ny modeller kommer på markedet må de senke prisen betraktelig på eldre modeller.

 

Specsa på den skjermen ser ikke så værst ut. Den har jo også DVI. Det eneste jeg er usikker på er responstiden, det står svartid = 1o ms og jeg misstenker dette (99,999999999% sikker) på at svartiden den sikter til en rise eller fall. Rise og fall kan også variere så denne skjermen har nok minimum er responstid på 20 ms. Jeg vil tro at den har nærmere 30.

 

Så min konklusjon er at den vil nok "ghoste" i enkelte spill. Men ikke mer enn du kan leve med.

 

Uansett: prisen den er god den. Helt grei skjerm frem til sommern, da skal du sikkert ha ny og du kan bruke den som server skjerm:)

Lenke til kommentar
Pass på, sjekka specsa på hjemmesida til Eizo her.

 

Response Time Rise Time: 10 ms, Fall Time: 35 ms

 

Det lukter litt ghosting her, eller? Kilte min fanzy også, men nå tror jeg at jeg venter litt..

dette gir en responstid på 45!!!

 

Huff huff, skygg banen. Her vil det til og med ghoste i excell. Syns Komplett gjør en enormt dårlig jobb her med å "lure" kjøpere til å tro at responstiden er 10 ms!!

 

Denne skjermen er ikke verdt 100 kroner en gang!!

Lenke til kommentar
Denne skjermen er ikke helt ny, men billig er den da blitt.

Kostet visst ca 8000,- for et drøyt år siden. Koster nå kr 2595,-. hos Komplett.

 

Eizo 162 FlexScanL465

Er det noen som har erfaring med denne skjermen?

 

Min gamle analoge 17 tommer, begynner å bli temmelig slitt. Jeg trenger en annen skjerm, men har ikke særlig god råd.

Så egentlig bort fra flatskjerm, pga prisen, men så fikk jeg øye på denne.

 

Er i tvil om denne er noe å satse på, eller om jeg heller skal kjøpe en ny analog skjerm.

hvordan fant du den skjermen inne på kompletts sider?

trykker på >skjermer men finner ikke noe på 16"LCD...

 

anyone? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...