Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grunnlegende om bryter:

 

En bryter har vanlighvis 2 "pinnner" bak. noen har fler.

Har bryteren to pinner, har det ikke noe å si hvilken ledning du kobler på hvilken pin. Det eneste bryteren gjør er å bryte kresten. Det er ikke sånn på brytere med flere pinner.. Skal du bruke en bryter til på/av på pc'en trenger du egentlig bare å klippa av de to ledningene på den orginale og snurre de på den nye, og klæsje litt lim på. Pass på at hvis du velger en on - off bryter så må du dra den tilbake med en gang. ellers kan pc'en skru seg av (tror ikke den tar skade av det) Men velger du en on - (off) så trenger du ikke å bekymre deg. Da er det en fjering som trekker den tilbake.

 

Håper det "lettet" på tankene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du altså vil ha er en liten bryter som "kortslutter" kretsen din for en liten stund. På Elfa sine sider har de endel brytere som vil være mye bedre enn en vippe-bryter. Har selv lært dette "the hard way" da jeg ikke er så lærd innen elektronikk. Hvis du ser på kabinettet mitt ("min mod" et annet sted i forumet) har jeg brukt vippebryter for å skru av og på katoder. Som Power-switch har jeg en slik sak. Det funker bedre. Det er jo greit å lage det slik at en slipper å måtte skru av og på bryteren for at maskinen skal skru seg på... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...