Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Muggsopp?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er redd for at vi kanskje kan ha fått muggsopp på gipstaket på badet, og noen steder i fugene. Det jeg har lest meg opp på er at det bør vaskes bort med enten klor eller vanlig såpe og at man deretter bør fikse fuktighetsproblemet. Vi skal nå oppgradere viften på badet, og sannsynligvis bytte taket til sommeren. Men frem til da tenkte jeg å vaske ned hele badet. 

Mitt spørsmål er da om jeg kan bruke sånn dampvasker slik som denne?

 

  http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/SC1PREMIUM/karcher-dampvasker-sc1-premium

 

Det står jo at den dreper 99,9% av bakterier? Da vil jeg virkelig få kommet til i kriker og kroker hvor det kan lure seg noen rester. Kan evt også helle litterann klor oppi maskinen og. 

Håper noen har erfaring og tips som de kan dele også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på om det den løsningen vil hjelpe midlertidig eller ikke, eller om utbedring av viften vil løse problemet. Når muggen først har blitt synlig, så snakker vi mye fukt over tid. Hvor i huset er badet? Er det i underetasje, kan det også være et problem med drenering. Er det over bakkeplan, er det tegn til råte i bordene på utsiden? 

 

Muggsopp kan være direkte farlig, jeg personlig ville ikke ventet flere mnd med utbedring. Sannsynligheten for at det kan finnes mugg skjult i vegg er stor, og det er like giftig å puste inn dette. Mugg er såpass alvorlig at jeg ville hatt fagfolk til å avdekke omfanget av problemet før jeg hadde gjort noe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...