Gå til innhold

se fps i cs?


krest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Developer 1 er vel bare en slags print fra console'n, slik at cvar forandringer vises. Jeg har ikke spilt mye 1.6 men fra CS-script tiden min frem til 1.5 brukte man developer kommandoen for å få echo's og cvar changes opp på skjermen.

 

Og hva skal du med mer enn 60 FPS? Jeg har spilt med det siden b6.0 helt frem til v1.5 og merker ingen forskjell på 60-100

Lenke til kommentar
Developer 1 er vel bare en slags print fra console'n, slik at cvar forandringer vises. Jeg har ikke spilt mye 1.6 men fra CS-script tiden min frem til 1.5 brukte man developer kommandoen for å få echo's og cvar changes opp på skjermen.

 

Og hva skal du med mer enn 60 FPS? Jeg har spilt med det siden b6.0 helt frem til v1.5 og merker ingen forskjell på 60-100

Nå kødder du håper jeg ?!

Lenke til kommentar

 

Og igjen:

 

Ingen fordeler med det.. Grafikkmotoren klarer ikke vise mer enn 100fps samme hvor mye du prøver å forandre på det.

Det skjønner jeg, men er bedre å ha skjermen på 200Hz (Noe jeg ikke tror han har) enn 100hz selv om du bare har 100fps. Skjermen blir skarpere og klarere med 200hz! Men sånn rent spill messig ser du ikke noe flere bilder i sekundet. Men merker at bilde blir penere å se på.

Lenke til kommentar
hva slags skjerm har du som klarer 200hz ?

Hva slags oppløsning klarer du 200hz med ?

 

Det er med en Nokia 446X-Pro i 640x480 oppløsning.

Noe jeg personlig mener er den beste oppløsningen i cs.

Det er selvfølgelig en smaksak.

 

Og som Pomfri sier, hzèn slår seg ned til 60 hz i cs om du ikke låser den til noe annet. Det kan du kjøre med bl.a powerstrip.

Da kan jeg gå med på at du klarer 200hz, min klarer faktisk 210 hz på 640 tror jeg. Trodde de alle fleste hadde 1024 og oppover i cs jeg.

Men er jo hver sin smak.

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg til å be deg søke etter specs på skjermen min.

Ikke det at det egentlig er noen vits å sette igang en oppløsnings-diskusjon,

men det store flertallet bruker 800x600 eller 640x480 i cs. Noen med 1024x768 men ikke noe høyere enn det.

 

Og angående developer, hvorfor skal det vises mer fps enn det motoren faktisk klarer? Og, selvom øyet ikke oppfatter mer enn 60 fps eller hva det er merker de fleste forskjell på om de kjører 60 eller 100 fps.. Jeg gjør i allefall det.

Lenke til kommentar

øyet har bare 26 fps ellerno..

 

Motion pictures look realistic at 24 FPS primarily because each frame incorporates motion blur. It isn't usually an infinitely short snapshot of time, but a relatively slowly exposed snapshot of nearly the entire 24th of a second it relates to. Since things are moving during that time, they blur.

 

:) fps'en i cs er helt feil i forhold til andre spill - tester..har du 25 i feks. 3dmark testene så hakker det ikkeno...heller ikke flightsim :p

Endret av Snotty
Lenke til kommentar

Du leste det du nettopp pasta?

"Motion pictures look realistic at 24 FPS primarily because each frame incorporates motion blur. It isn't usually an infinitely short snapshot of time, but a relatively slowly exposed snapshot of nearly the entire 24th of a second it relates to. Since things are moving during that time, they blur. "

øyet kan oppfatte mye mer, det er teknikken det går på. Skjermer er interlaced, og ting kommer fortere opp på skjermen hvis det er flere frames = mer tid til å reagere.

Lenke til kommentar
Nå skulle jeg til å be deg søke etter specs på skjermen min.

Ikke det at det egentlig er noen vits å sette igang en oppløsnings-diskusjon,

men det store flertallet bruker 800x600 eller 640x480 i cs. Noen med 1024x768 men ikke noe høyere enn det.

 

Og angående developer, hvorfor skal det vises mer fps enn det motoren faktisk klarer? Og, selvom øyet ikke oppfatter mer enn 60 fps eller hva det er merker de fleste forskjell på om de kjører 60 eller 100 fps.. Jeg gjør i allefall det.

Kjører 1600x1200 med 85Hz på skjermen i cs :yes:

Bruker net_graph 3.

Ligger dønn stabilt på 100fps.

Da er alt av godsaker slått på max på skjermkortet.

Vsync er selvfølgelig av.

Lenke til kommentar
Developer 1 er vel bare en slags print fra console'n, slik at cvar forandringer vises. Jeg har ikke spilt mye 1.6 men fra CS-script tiden min frem til 1.5 brukte man developer kommandoen for å få echo's og cvar changes opp på skjermen.

 

Og hva skal du med mer enn 60 FPS? Jeg har spilt med det siden b6.0 helt frem til v1.5 og merker ingen forskjell på 60-100

Du merker sikkert ikke om noen slår av museakselerasjon i windows hvis du er vant til å ha det på heller...

Spillet går mye saktere når den dropper fra 100 til 60, og det virker som om du har lavere sens i det øyeblikket.

For de som bruker musa til å sikte med og ikke bare strafer siktet på plass, kan fpsdropp (evt at fpsen har låst seg lavere en hva man er vant til) være veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Developer 1 er vel bare en slags print fra console'n, slik at cvar forandringer vises. Jeg har ikke spilt mye 1.6 men fra CS-script tiden min frem til 1.5 brukte man developer kommandoen for å få echo's og cvar changes opp på skjermen.

 

Og hva skal du med mer enn 60 FPS? Jeg har spilt med det siden b6.0 helt frem til v1.5 og merker ingen forskjell på 60-100

Nå kødder du håper jeg ?!

Det stemmer det. Alltid spilt med 60 FPS jeg og, og merker ikke forskjell fra 100. De fleste kameratene mine har også 60. Har hørt at det er en "sperre" på dette i windows tror jeg det var? Så ikke noe å frykte hvis du "bare har" 60 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...