Gå til innhold

GUIDE: Har du fått opp denne meldingen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Denne guiden er ikke tilstrekkelig. Ved å "bare" bytte DNS er det akkurat det man bytter: en katalog av IP adresser, og man vil fortsatt bli logget (enten av ISP, eller visse danske "advokater" ved bruker av torrents etc).

Så denne guiden hjelper egentlig med noe helt spesifikt man samtidig er til lite hjelp ellers.

 

Bruk premium VPN med god kryptering. Bruk VPN servere som er helst i land som ikke tillater slik avlyttings-tull.

Lenke til kommentar

Har prøvd på bruke VPN på flere sperrede nettverk, men det går ikke igjennom. Er det også sperre for VPN i systemene eller er VPN avhengig av DNS for å koble seg til?

 

En del nettverk foretar såklat DPI (Deep Packet Inspection), og kan blokkere f.eks openvpn på denne måten. Det er som regel meta data som blir analysert, og denne blokkeringen kan effektivt unngås ved f.eks openvpn xorpatch ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Jeg er ganske så blank, men kan til nød følge en "oppskrift". Jeg har fått til 2 av våre laptopper, men en gammel Toshiba vil ikke være med på dette. 

Når jeg legger inn de nye tallene, kommer det opp en melding: dns serveren2201:4860:4860:8888 er ikke en gyldig ip adresse

Da stopper mine kunnskaper helt opp. Hva kan jeg gjøre videre for å få til min gamle toshiba?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...